A
AnnaMalm_
Jag blir inte klok på denna mugg nu är det så illa att den är en 3cm lång och typ ½cm djup spicka i muggen ner i "köttet" och det blir bara värre och värre. Börjde behandla det när det bara var någon liten skorpa och tvättade då med grönsåpa varje dag och smörjde sedan på med en proteinsalva, men sedan for jag bort över en helg och min kära mor glömde tvätta rent så när jag kom tillbaka så var det mycket värre och nu är hon helt rosa/röd i huden och sår överallt har börjar tvätta med Virkon S nu där (bakterie, svamp och virus dödande medel) men har bara hunne gjort det nån gång. hagarna är väldigt geggiga nu så jag tänkte ska jag kanske göra rent på morgonen och lägga över ett väldigt tunt lager av självhäftande gasbinda så allt smutts håller sig borta. eller är det bättre det får va ute och andas?
Och till den viktigaste frågan ska man knåpa bort skorperna eller låta dom va kvar, för mamma säger att hon var lärd att man skulle knåpa bort, och sedan behandla annars kommer man inte åt, medans styvpappa håller inte med och säger att han var lärd att man ska inte pilla utan bara behandla och så har jag hört med, men vad stämmer egenterligen? för jusst nu har mamma vare där och pillat bort och det blir ju bara värre och värre, eller behandlar jag fel?
ni får gärna komma med förslag på olika "kurer" som tar bort mugg med.
Och till den viktigaste frågan ska man knåpa bort skorperna eller låta dom va kvar, för mamma säger att hon var lärd att man skulle knåpa bort, och sedan behandla annars kommer man inte åt, medans styvpappa håller inte med och säger att han var lärd att man ska inte pilla utan bara behandla och så har jag hört med, men vad stämmer egenterligen? för jusst nu har mamma vare där och pillat bort och det blir ju bara värre och värre, eller behandlar jag fel?
ni får gärna komma med förslag på olika "kurer" som tar bort mugg med.