Sv: Mugg.
Om det inte funkar med att smörja ett par gånger per dag och låta det vara luftigt, kan du testa det jag gjorde i våras.
Som sista utväg innan jag ringde veterinären fick jag tips här på Buke, som hjälpte! Min häst hade tidigare HEMSK mugg/rasp på höger bak, runt kotan och ner. Jag gjorde rent med ljummet vatten och mild oparfymerad tvål. Torkade torrt med en mjuk handduk och lät lufta en stund. Sen smorde jag in med Skillingarydsalva, tog en kompress och smetade in den också med salva. Satte mot värdsta utsatta stället och lindade med gasbinda. Tog lite självhäftande linda över så det inte skulle ramla bort. fdetta hade jag över natten i boxen, tog av på morgonen. Efter tre-fyra nätter (inte i rad, utan kanske varannan) med salv-bandaget blev han bättre! Jag trodde det knappt själv, att det skulle bli bra av att stänga in under linda, men det blev kanonfint. Sen när ja inte hade bandaget smorde jag in skillingarydsalva efter rengöringar. Dock inte så mycket, tan smorde verkligen in i huden så det sjönk in.