K

knasenknas

är det någon som har bilder på mugg? misstänker att pållan har det

Sv: mugg

har tyvärr ingen bild på det. men min häst fick det förra sommaren.
Det är en massa små sår i karleden som torkar, det blir skorpor. det känns när man känner efter.
Hade ett helvete att få bort det innan jag fick ett tips av en veterinär att jag på apoteket kunde köpa Locobase Fet kräm. smörjde in karleden med det, ett tjock lager, sen lindade jag benen och så fick pållen stå inne under natten. dett hjälpte faktiskt. Ett tips bara om nu din häst fått mugg. :idea:

Min pålle har fått mugg nu för första gången någonsin(har haft henne i 12 år). Det är även första året hon står på "Riktigt" bete och fetersom att det har varit superblött överallt hela tiden första månaden av betessläppet så blev hon drabbad!
Men jag smörjer henne med Salisylsyrevaselin som används just för att ta bort förhårdnader och skorpor på b la psyroasispasienter och det verkar superbra!!!
Finns på apoteket men kolla med din vet. först!

Min arabkille har mugg på sidan av benet, mellan kodan och hoven - där kan man väl inte linda? Han har haft det rätt länge nu, det läker väldigt långsamt. Finns det ingen typ - strumpa eller nåt man kan ha på över natten? För om man lindar där så kan de ju inte böja på hoven.

Eller? Hjälp :confused:

varför inte linda??? Jag undvek det oxå de första veckorna men det funkade INTE! Fick sen rådet av vet. att smörja med tjock salva och LINDA. och detta hjälpte på några dagar. hmmm undra varför det gjorde det om man nu inte ska linda? :confused:

fick också rådet att lägga på massor med helosan och sedan låta det vara lindat över natten. varför inte linda?

knasenknas skrev:
JAG VILLE SE BILDER PÅ MUGG... :d

Sök på google, eller ta fram några sjukdomsböcker (håll hästen frisk och djurdoktorn, häst) där finns bilder!

Liknande trådar

Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
746
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 969
Senast: fio
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka