Sofiiiia
Trådstartare
Min häst har någon vecka haft lite torrare fläckar i karlederna fram så tänkte att det kanske var mugg så köpte lactacyd och tvättat med och sen torkat torrt och sen smörjt på helosan. Men för någon dag sedan upptäckte jag ett sår, helt runt och sitter i karleden, lika litet som toppen på lillfingret ca. Och nu är han något svullen över kotan och varmare än det andra benet. Detta är alltså ett framben och jan har inga vita ben. Igår var han halt också. Vad skulle ni gjort? Han är en väldigt känslig häst. Låter det som mugg? Eller kan det vara ett skavsår av boots? Han har boots vid ridning. Eller har han trampat på sig själv kanske?
Min tanke är att vänta av denna vecka och ha koll på honom, göra rent, stänga av geggiga delen av hagen. Men kan hältan, svullnaden och såret vara mugg? Ska han stå då? Vill helst inte ringa direkt efter veterinär om det inte absolut är nödvändigt? Brukar ringa för minsta lilla... Tacksam för hjälp!
Min tanke är att vänta av denna vecka och ha koll på honom, göra rent, stänga av geggiga delen av hagen. Men kan hältan, svullnaden och såret vara mugg? Ska han stå då? Vill helst inte ringa direkt efter veterinär om det inte absolut är nödvändigt? Brukar ringa för minsta lilla... Tacksam för hjälp!