Müslifoder

U

Ulliz_o_hundarna

Hej!

Jag har ett fullblod på 5 år som jag just nu ger Spillers herblemix, vilket fungerar väldigt bra! Men vi ska flytta och jag vet inte om jag kommer ha möjlighet att fortsätta beställa från Spillers.

Behöver därför lite tips och åsikter över andra müslifoder, vad ni provat och vad ni tycker har fungerat bra eller dåligt. Det jag behöver är ett foder som inte innehåller havre.

/Ullis
 
Sv: Müslifoder

Mina pållar får Kraffts Mussli.
Fungerar alldeles utmärkt!! :)
 
Sv: Müslifoder

Om müslifoder funkar bra eller inte beror ju på om fodret tillgodoser just den hästens behov.
 
Sv: Müslifoder

Det finns en hel del havrefria foder på marknaden, de jag kan komma på nu är Mustang Original (Pelleterat foder), Mustang Müsli Original, Krafft Müsli och Fibergi Müsli.
 
Sv: Müslifoder

dodson & horell, eggersmann......

Har fodrat min ponny med dodson & horell. Tyckte att de funkade bra. Ingen skillnad på han gentemot när han ätit annan mat.
 
Senast ändrad:
Sv: Müslifoder

Har nu använt Eggersmanns foder en tid, är halvnöjd. Tidigare har jag fodrat med Dynavena, och varit kanonnöjd! :bump:
Problemet är bara att det finns få återförsäljare, så det är svårt att få tag i, och ganska dyrt. Men jag kan verkligen rekomendera det, jag såg skillnad på min hästs hull på tre veckor.
 
Sv: Müslifoder

Jag kan bara prata för min egen del och jag säger: Bailey´s är bara sååååå jätte bra :love:
Jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja byta foder.
Dom har en uppsjö med olika sorter både med och utan havre.
Jag för min del kör 2 av deras havrefria mussli foder.
Och dom håller sig i mega fint hull.
Blir aldrig mulliga av det utan dom är i toppen form tycker jag :)
 
Sv: Müslifoder

Det finns även Salsa.
Ett lite okänt foder som tillverkas av lokalföreningen i Ljungbyhed.
Har jag inte helt fel för mig så har skaparen av detta foder engelska fullblod och saknade bla ett bra havrefritt müslifoder.
// Linda
 
Sv: Müslifoder

Jag ger Pasture Mix från Dodson&Horrell! Rekommenderas! Det är helt havrefritt.

Mvh Huntress :)
 
Sv: Müslifoder

Du pratar om skillnad i hullet. Använder själv Eggersmann och har gjort det till flera olika typer av hästar. Det gäller bara att hitta den sort som passar den enskilda hästen. Eggersmann har en mängd varianter.

/LinnH
 
Sv: Müslifoder

Ger HippoMüsli Tävling. Gav HippoMüsli Bas förr.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 331
Senast: KAROLIJNAH
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 305
Senast: Ise
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 811
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 004
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp