T

Trampe

Hej!
Har sökt efter gamla trådar men inte riktigt hittat svaret jag söker! Jag undrar om någon kan svara på om det räcker att ge hästar i väldigt lätt träning Kraffts müsli + Krafft miner blå + hö, alltså inte tillsätta någon havre (de behöver ingen extra energi...)
Mycket tacksam för svar! :bow:
Mvh
 
Sv: Müsli

De allra flesta hästar klarar sig utmärkt på enbart bra grovfoder.
 
Sv: Müsli

Om de inte behöver extra energi, varför då ge kraftfoder över huvud taget? Behövs extra protein det bättre att välja ett foder som har en högre smrp/MJ-kvot.

Har du analys på grovfodret? Om inte, prova att ge müslin och se vad som händer. Att fodra utan analys är ändå alltid en chansning, så ingen här kan ge ett säkert svar utan att se hästen i fråga. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 599
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 307
Senast: Ise
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 062
Foder & Strö Hej, min häst är ganska så mager, man ser revbenen. Han får fritillgång till hö, 1 liter müsli original och lite över 1 liter lucerne...
Svar
6
· Visningar
1 820
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp