Msv C och kandar i stl xfull...

Oliwen

Trådstartare
Någon som vet vart eller OM det går att få tag på kandar i stl X-full? Ska ha ett till min nordis och han kan verkligen inte ha vanlig full... Sen undra jag om man måste kvala för att starta MsvC?? Har inte varit ut i msv-klasserna sen dom ändrade med kval och allt och just nu är jag för lat att själv leta i TR :angel: så jag hoppas någon sitter inne med svaret ;)

Sv: Msv C och kandar i stl xfull...

ang kandaret tror jag treadstone har i xfull :) möjligen att du får förlänga pullbackremmen :)

Det är inget kval i MSV C, men för att få starta MSVB krävs det två kval i MSV C :)

(hade gammalt fönster öppet, så hann inte se att zarmino redan svarat...)

De flesta märken brukar ju ha Xfull, tex hööks, horze och hansbo. Men som Monfia skrev så kanske nosgrimman kan behöva fler hål. Också käkremmen kan vara kort om man har otur, trots att det är XF.

Om det brukar vara svårt att hitta träns/kandar så går det ju också att köpa en lös bridongrem och göra om ett träns till kandar:)

Jag har nyligen köpt ett Hubertus Classic, brunt i X-full till min nsv bruks (fast jag har det som träns, inte som kandar, än så länge). Själva pullbackremmen är dock för kort i original så jag har fått en sadelmakare att göra en ny längre rem..

Japp! Så gjorde jag på mitt första för jag hittade inget som jag ville ha:p
Hittade min begagnad, men tror jag såg att horze hade också (dock bara svart därav att jag köpte beg) men det är iofs några år sedan men det borde ju finnas att hitta nu också om man söker lite:laugh:

Be en sadelmakare sy en "rundsydd nackrem" om du inte hittar "färdiga"? :)

OS vet jag säljer lösa rundsydda delar, finns upptill XFull om jag inte missminner mig. :)

Fast då är det nästan bättre att köpa ett nytt komplett kandar, bara remmen kostar drygt 900:- från OS.

Vet inte om det finns några vettiga för det priset, men tror inte att man behöver gå sådär jättemycket över. Hubertus är väl tex inte superdyra?
Är själv inne på att köpa till samma rem till mitt OS-träns för att göra det till kandar men velar just för att jag tycker det är attans dyrt för en enkel rem:-)

Det verkar ju smart att få den uppsydd av sadelmakare!

Jag behöver inte bekymra mig, lång tid tills vi kommer dit! :crazy:

Jag har rundsytt träns och slät bridongrem. Tycker inte att det stör på mitt "kandar" iaf.
Min bridongrem är ett sönderklippt träns så det blev ett billigt hemmafix :)

w.jpg

Liknande trådar

Dressyr Enligt TR har ekipage som på var sitt håll (ryttaren för sig och hästen för sig) kvalat nationell msv a/PSG rätt att starta nationell...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag har letat lite i TR men tycker det är som vanligt lite luddigt ang detta. Jag är anmäld i en tävling där det stod Klass 10; LA...
Svar
15
· Visningar
3 247
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Hej, Vill börja med att säga att jag vet att det finns folk som har det 1000 gånger värre, folk som inte har jobb, har allvarliga...
2
Svar
24
· Visningar
2 456
Dressyr Vår nye kille har x-full. Han kan ha vanlig full men nosgrimmorna går inte ens runt, han är en kallblodstravare så en grov rejäl kille...
Svar
7
· Visningar
2 254
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama