Belethien

Trådstartare
Nu behöver lilla jag lite hjälp inför eksemsesongen! Jag hade tänkt att köpa in MSM för jag hört att det hjälper emot eksem av häst- är det någon som har erfarenhet av sådana preparat?
Hur mycket har det hjälpt? Har det hjälpt alls? Hur stor grad av eksem hade din häst innan du började med det samt efter att du börjat med det?
Ska det ges hela året eller bara under sommaren när eksemen härjar?

All hjälp mottages tacksamt!

Sv: msm

Märkte ingen skillnad, använde MSM i två säsonger med start hösten innan första eksemsäsongen.

Jag trodde bara MSM var bra för muskler och leder...
Jag skulle satsa på något som stärker immunförsvar och mage.
En kompis har en äldre islänning som har haft grava eksem (gräns till avlivning..) hon ger honom nu biopromin(eller probimin..hur var det nu?) från AME-products, de har också olika typer av "kurer" för att stärka olika funktioner i hästen.
DYRT
Men det funkar ofattbart bra, och han har blivit pigg och glad som aldrig förr. :love:

Jag trodde bara MSM var bra för muskler och leder...

När jag har läst runt har det tydligen varit bra för eksem samt att en kompis som har eksem har själv använt preparatet på sig själv och det hade hjälpt.
Det var en hästmassör som rekommenderade mig preparatet då en av hennes kunder hade en islandshäst med eksem som blivit hjälpt av medlet.
Men jag är lite skeptisk till medlet då det har så många olika användningsområden..

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka