• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 876
S

spindel_17

hej

alla som ger msm jag funderar på och ge det här till min gammla dam på 24år för lederna osv.hur tycker ni det funkar på era seniorer?

Sv: msm

Jag ger det till min häst och det fungerar toppen:bump:
före jag började ge henne det så knäckte det till ibland i benen när hon vände sig i boxen tex.
Efter att jag började ge msm så har jag aldrig hört det:banana:
Under en period slutade jag ge det men då kom klickande tillbaka och när börja om och ge det igen försvann det, det fungerade över förväntan:) Men eftersom msm är ganska dyr så har jag börjat ge gurkmeja, mycket billigare och fungerar lika bra :)

Sv: msm

jag gav det ett tag men tyvärr hade jag hästen ute på foder.

Men det finns msm liniment också.Funkar fantasktiskt mot gallor, och muskelbesvär....

rekomenderas!:)

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
531
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
588
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 083
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka