N

NinasApache

Msm-kräm är tillbaka på stc:s lista, varför var den bara borta 1 månad, någon som vet vad som gäller (säkert 100%) ang.MSM. :confused:

Sv: MSM-Kräm

hmmm, för jag kollade på travsport.se och där fanns den inte.
MSM som fodertillskott är ju borta, kanske är annat när det är en kräm....inte vet jag.

Den listan har inte blivit uppdaterad sen 29/5. :mad:

NinasApache skrev:
Den listan har inte blivit uppdaterad sen 29/5. :mad:

Otroligt :mad: , om nu inte propparna ingår i licensavgifterna så borde det vara ett KRAV att STC:s lista på hemsidan är uppdaterad

Undrar hur de skulle hantera ett dopingfall under dessa omständigheter om nu tränaren väljer att använda nät-propparna i stället??? :confused:

/// ghost

Det är alltid den sista uppdateringen som gäller, har sådana gjorts efter 29/5 är dessa det som skall gälla. Man får ej heller lita på uppgifter som står tryckt i proppen, det är fortfarande ryttare/tränarens ansvar att ta reda på vad som gäller för dagen.

Men det är ju i proopen det står, och inte på nätet, på nätet kan man ju iallafall begära att de senaste uppdateringarna skall finnas...proppen kommer ju månadsvis och kan alltså vara inaktuell dag 2 om man har otur....men på nätet skall det vara det senaste...i detta fallet är det ju i proppen det står och inte på nätet...vi är så hårt styrda ang karenser odyl så det är väl det minsta man kan begära av förbundet.

Precis det menade jag också, det finns alltid mera aktuella uppgifter att tillgå. Dessutom skall man kanske komma ihåg, att även om proppen kommer ut månadsvis i detta fall augusti utskick sker i juli. Då har den tryckts under juni månad, därmed bör man uppdaterar sig om vad som senast har skett, det är ju numera ingen omöjlig uppgift.

jo tydligen är den omöjlig eftersom man inte på nätet kan uppdatera ens....kan man skriva karens o i proppen så borde det ju vara ännu enklare att få ut det på nätet.
.eller skall alla 3500 travtränare behöva ringa in till förbundet varje gång dom skall starta sin häst? ...typ..

martha skrev:
hmmm, för jag kollade på travsport.se och där fanns den inte.
MSM som fodertillskott är ju borta, kanske är annat när det är en kräm....inte vet jag.
Hej Mikael !

STC har ändrat i sitt "dopningsreglemente" fr.o.m. 1/6-2005 vad avser fodertillskott som är godkända av jordbruksverket. Ingen karenstid åsätts dessa tillskott.Även de som innehåller MSM är sålunda ej åsatta karenstid.

Propositionerna hade redan gått iväg för tryck när detta blev klart.

Med vänlig hälsning

Annica Sundling
Kundtjänst, STC
SE-161 89 Stockholm
Sweden
Tel : +46 (0) 8-627 21 20
Fax: +46 (0) 8-627 21 15
:banana: DET HÄR MAILET FICK JAG IDAG. :banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
976
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 310
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 293
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar