MR i Sverige

L

lojsan_

Den här tråden kanske redan finns någonstans (ursäkta isf) och jag vet att det är lite sent att lägga ut den nu...
Men vad tyckte ni som var och såg Monty Roberts?

Jag var själv och såg den i Linköping och tyckte att den var helt ok, men lite väl kommersiell ibland...

Aja ös på nu, bra och dåligt!

Sv: MR i Sverige

lojsan_ skrev:
Den här tråden kanske redan finns någonstans (ursäkta isf) och jag vet att det är lite sent att lägga ut den nu...
Men vad tyckte ni som var och såg Monty Roberts?

Jag var själv och såg den i Linköping och tyckte att den var helt ok, men lite väl kommersiell ibland...

Aja ös på nu, bra och dåligt!
Jag har faktiskt sett honom hålla bättre shower och jobba med svårare hästar om jag skall vara ärlig,men tycker han är seriös och har jobbat fram bra studiematerial i form av dvd och böcker,sen finns det utbildningar att gå om man vill lära sig metoden grundligt under proffessionell ledning.
Hans vilja att göra hästars liv bättre och även människors, tror jag faktiskt är äkta,ingen människa skulle slita ut sig så om inte det fanns ett gott hjärta bakom skinnjackan..

Grimman han säljer har bra kvalitet och patent är dyrt..jämfört med tex Parelligrejor och dvd tycker jag inte MR är dyr,även John Moore mfl tränare säljer egen utrustning och böcker.
Alla tjänar pengar på sitt yrke och jag ser inget fel i det så länge hästarna mår bättre.

Att MR dessutom ger pengar till välgörenhet tycker jag är beundransvärt,hur många andra gör det.:angel:

Den tråden handlar om huruvida han ljuger lr inte. Den här var tänkt handla om clinicerna i Sverige som han hade nu i förra månaden.

jag "missade" det tyvärr.

Kan ni inte berätta lite mer ingående vilka problem hästarna (eller vilka problem de tillförts av oss människor:angel: ) hade och hur han jobbade med det?

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Freazer
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 473
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 027
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama