MP3 till vanlig...

Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Vet någon om det går att göra om en MP3 låt till en vanlig wma (vad nu det står för?)
Vill nämligen bränna ner några låtar från datorn till en vanlig cd att ha i bilen, men tror inte cd-spelaren där klarar av mp3 format.
Tips nån? :banana:
 
Sv: MP3 till vanlig...

Det är inget problem att göra om filer till wma. Svårare är att göra det omvända; konvertera en wma till mp3 (till sådant duger inte gratisprogram). Du kan t.ex. ladda ned dBpowerAMP music converter gratis härifrån.

Dock tror jag inte att det skulle lösa ditt problem. Såvitt jag vet är WMA ett filformat som stödjs av Windows Media Player. Jag är inte så säker på att det går att spela upp wma-filer i vanliga CD-spelare. På cd-skivor kan filerna vara av format som t.ex. cda.

Vad använder du för program för att bränna skivor?
Jag använder Nero Burning Room och det konverterar mp3'or automatiskt. Mycket praktiskt!
 
Sv: MP3 till vanlig...

Aha, jag har ju Nero, isåfall ska jag prova bränna en skiva ikväll och prova den imorgon.

Är helt borttappad när det gäller sånt här :D

Tack!
 
Sv: MP3 till vanlig...

Jag var också helt borttappad när jag skulle bränna en musikskiva för första gången. =P
Men se bara till att välja "skapa audio-cd" så ska det nog bra!
Är du osäker på om Nero verkligen har koverterat filerna till uppspelningsbara format så kan du ju alltid kolla hur många låtar som ryms på skivan och vad som är rimligt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: MP3 till vanlig...

Japp det ska jag göra.
Sen är det ju inte hela världen om man sabbar nån skiva, sålänge det blir rätt tillslut :)
 
Sv: MP3 till vanlig...

Använder du Nero så går det bra att bränna MP3 direkt om du skapar en audioskiva.
Det andra fungerande filformatet är Wav.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 684
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
511
Senast: Liten
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 858
Senast: Glimra
·
Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 405
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp