Mountain Horse SCS3 stigbyglar

Inka-90

Trådstartare
Är det någon som har dessa stigbyglar? vad tycker ni om dem?
Nu tänker jag inte på den räfflade plattan och skorna utan själva stigbygeln ur säkerhetssynpunkt.
Någon som har ramlat av i dem? Öppnade dem sig som de skulle och foten ramlade ur?

Sv: Mountain Horse SCS3 stigbyglar

Om det är dem jag tänker på så fastnade min tjejkompis i sina sådana och bröt foten. Hon hakade i de små metalpiggarna som håller fast gummit vred sönder foten.
Tror hon mejlade MH ang. problemet - men de brydde sig inte.

Hon fastnade med foten, hade MH ridstövlar. Hästen drog ett helt gäng bockserier och flög av, och jag antar att hon vred foten och hakade i metallpinnarna.

Jo jag förstår att hon fastande med foten, men vad fastnade i piggen?
Om det var snörning på stöveln eller sporrarna eller nått sånt,
det är ju svårt att fastna med en vanlig slät stövel.

Nä, alltså jag har för mig att hennes fot kilades in mellan de två piggarna. Hon fastnade inte i snörning eller något sådant.
Såg dock inte olyckan och det är ett par år sedan. Men hennes fot kommer aldrig bli helt bra.

Jag hade såna för ett litet tag sen. Ramlade av ett par gånger men aldrig såpass illa att "gummidelen" behövde lösas ut så det kan jag inte uttala mig om.
Tycker att dom ger en stabilare skänkel och ett mycket bra grepp.

Jag provred en häst för ett tag sedan som hade dessa stigbyglar och första intrycket så gillade jag dem, bra grepp och stabila.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Är sugen på nya stigbyglar och har fastnat för Acavallo alupro. Men så såg jag Hansbos Abrivel som ser typ likadan ut med ytterbåge som...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
815
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 519
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka