Motorklubb får fortsätta racing vid ridklubb: ”Går inte ihop”

Har ni haft motorcyklar 50 meter från ert stall 10 dagar om året? Här är ridklubben alldeles bredvid sjön där iceracing körs.

Visa bifogad fil 88309

10 dagar om året… det är ju lite mer än en vecka. Jag skulle inte se det som ett problem ens om det var på fältet bredvid.
Våra hästar får vänja sig vid det mesta och detta hade bara varit en av sakerna.

Vi har and-och fasanjakt ca 50-75 meter från stallet. 10-30 bilar med 1-3 fågelhundar per bil dyker upp, skjuter fåglar med hagelbössa i ca 1 timme och åker iväg sedan.
Våra hästar har aldrig någonsin haft några problem med detta och vi har haft många olika hästar av olika ras här.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 039
Senast: Twihard
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 125
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
588
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 181
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka