Sv: Möss

tack för alla svaren :bow:
jag vill självklart ha friska möss när jag kommer att köpa. men nu är det så att jag inte kan stå ut med att dem stackars små mössen i djuraffären ska bli mat...det tycker jag är sorgligt...varför kan inte reptiler vara vegetarianer för :angel: priset har absolut ingen större roll, det är som jag sa, jag vill ha friska möss som jag kan ha livslängden ut. men som jag har förstått det är cancer väldigt vanligt bland möss.
självklart är jag inte ute efter att skaffa mig en egen liten musfarm..utan jag vill bara ha möss som mysiga djur jag kan ta hand om och förhoppningsvis ha roligt med (det kanske blir världens småterrorister..vem vet :D)
men då kan jag väl passa på o ställa några till frågor.
ni som har köpt era möss från uppfödare, vart hittade ni uppfödaren? te.x på hemsidor.
kan ni rekomendera någon bra uppfödare?
vad har ni för bur(ar)? (ni får gärna lägga in bilder)
...kan nog komma fler frågor.. :D
btw, så söta möss Stollan:love:

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Dopy
·
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 233
Senast: Polibek
·
Däggdjur Jag har länge tänkt skaffa något/några sällskapsdjur men vet inte riktigt vad. Hade snöat in på hamster men kikar nu även på möss -...
Svar
13
· Visningar
1 622
Senast: Lona
·
Däggdjur Jag har lite då och då funderat på att skaffa tamråttor någon gång i framtiden. De verkar vara så otroligt mysiga och är förskräckligt...
Svar
4
· Visningar
1 863
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama