Jag har provat det mesta på mina två eksemhästar och Prob-oljan är nog den produkt som är nästintill lika bra som Ökozon, dock har jag en häst som reagerar på tjära så då faller Prob'en bort.
Häst nr 1 är helt symptomfri med Ökozon + Boett-täcke medans för Häst nr 2 krävdes det mer flytande Ökozon (20ml) för att det skulle börja hjälpa på allvar + heltäckande Boett + egengjord huva. Häst nr 2 har nu efter en månad slutat bita sönder sina ben trots att de inte är täckta och t.o.m skapet har börjat läka fint, hittade bara ärr efter sår idag
. Denna häst var helt sönderkliad blodig, trots eksemtäcke och behandling med AVS 14 på försommaren. Så att behöva leta efter sår, är för mig helt sanslöst, sen kan man väl diskutera om det är ett "mirakelmedel" eller inte, men för mina hästar är det just ett Mirakelmedel.
Men jag var mycket skeptisk i början, då den normala dosen inte hjälpte och hade jag inte ringt och frågat försäljaren så hade jag lagt ökozonet på hyllan för häst nr 2, och sagt att det inte fungerade. För hästens skull är jag glad att jag gjorde det där telefonsamtalet.
Man kan blanda ut Moskitozonet med lite vatten och hälla över det i en "ultra shield" flaska(egna tips
) och spruta på hästen, blir drygt och då håller dunken mycket längre men hjälper lika bra för det.
Jag skulle hellre duscha hästen och använda Lasozanet som är otroligt mjukgörande och samtidigt luktar produkterna så gott
Jag drömmer tillbaka till AKO-mintkola och bio =)
Samtidigt förstår jag andra på forumet, varför betala så pass mycket pengar om hästen fungerar bra med billigare produkter? Helt onödigt!
Men jag har även sett folk som tycker produkter fungerar jättebra och ändå har hästarna minimalt med man och knappt något tagel på svansroten? Det ligger nog lite i defineringen med förstås
.
Nu menar jag förstås inte att det gäller dig
Boj