misan
Trådstartare
För ett tag sen skrev jag om mitt bekymmer att mörklägga sovrummet, som har ett jättefint men besvärligt panoramafönster. Jag hade nu äntligen bestämt mig för att beställa mörkläggningstyg och sy nåt tjusigt men med sommaren kommer nästa bekymmer också - värmen!! Det blir ofta närmare 30 grader i sovrummet, vilket är outhärdligt! Vi har takfläkt samt en fläkt vid fotändan.
Jag skrev och frågade företaget som jag tänkte beställa tyget ifrån om det även håller ute värmen och fick detta svar
"Det finns inte något dokumenterat att det håller värmen ute.
Kommer inte solen igenom riktigt så bör det göra att värmen minskar.
Om du vill ha riktigt mörkläggande så bör du gå på dom mörkare färgerna.
Beige och vitt 77-80% mörkläggande."
Är det någon som har någon erfarenhet av om det hjälper? Sen blev jag även lite irriterad på det med färgerna, det står inget om det alls när man läser om tyget. FÖr mig är mörkläggning = mörkt, precis som rullgardin släpper igenom, men mörkläggningsgardin är mörk. Jaja, det får väl bli en mörk nyans, men det här med värmeinsläpp vill jag gärna ha ltie bättre klarhet i.
Jag skrev och frågade företaget som jag tänkte beställa tyget ifrån om det även håller ute värmen och fick detta svar
"Det finns inte något dokumenterat att det håller värmen ute.
Kommer inte solen igenom riktigt så bör det göra att värmen minskar.
Om du vill ha riktigt mörkläggande så bör du gå på dom mörkare färgerna.
Beige och vitt 77-80% mörkläggande."
Är det någon som har någon erfarenhet av om det hjälper? Sen blev jag även lite irriterad på det med färgerna, det står inget om det alls när man läser om tyget. FÖr mig är mörkläggning = mörkt, precis som rullgardin släpper igenom, men mörkläggningsgardin är mörk. Jaja, det får väl bli en mörk nyans, men det här med värmeinsläpp vill jag gärna ha ltie bättre klarhet i.