Morgonrock som mumintrollen har?

Ramona

Trådstartare
Idag fick vi sambons brorsbarns önskelistor. :) Den 6-åriga pojken har skrivit en massa grejer, men det är en som jag vill veta vad det är, men oavsett hur jag googlar och letar så hittar jag inget.

Han vill ha en sådan morgonrock som mumintrollen har. Jag har senaste timmen sett massor med bilder på mumintroll, men ingen i morgonrock. Är det någon speciell film han kan ha fått idén från?

Jag kan ju inte fråga honom heller eftersom listan är konfidentiellt skickad till Tomten.

Någon bukefalist som har koll på mumintrollen?

Jag har sett typ allt av Mumintrollen och kan inte påminna mig om någon morgonrock hos nån av dem alls tyvärr.

Idag fick vi sambons brorsbarns önskelistor. :) Den 6-åriga pojken har skrivit en massa grejer, men det är en som jag vill veta vad det är, men oavsett hur jag googlar och letar så hittar jag inget.

Han vill ha en sådan morgonrock som mumintrollen har. Jag har senaste timmen sett massor med bilder på mumintroll, men ingen i morgonrock. Är det någon speciell film han kan ha fått idén från?

Jag kan ju inte fråga honom heller eftersom listan är konfidentiellt skickad till Tomten.

Kan vara helt ute och cykla, men har inte pappan en sån där som hugh hefner har typ, fast blå?

Ja, jag har för mig samma som @Elina8

Sök efter filmen/avsnittet där något sker så de väcks ur vinterdvalan, tror han har den där. Kan vara hattifnattavsnittet?

Trollvinter7.png

Ser ut som en morgonrock vilken som helst... Kanske långsökt men det är iallafall en bild på ett mumintroll i morgonrock.

Mvh Miks

Ja, jag har för mig samma som @Elina8

Sök efter filmen/avsnittet där något sker så de väcks ur vinterdvalan, tror han har den där. Kan vara hattifnattavsnittet?

Julen kommer heter avsnittet när de vaknar, finns på youtube. Det med Hattifnattarna heter Hattifnattarnas ö, finns också på yt :) Men är ganska säker på att det inte finns någon rock… han tänker inte på Hemulen?

Jag vet inte riktigt vad han tänker tyvärr. På listan står det exakt orden: "Morgonrock som mumintrollen har".
Jag tror att han vet skillnaden på mumintrollen och hemulen, han skiljer rätt bra på personer, men han är ändå 6 år, vem vet hur logiken går. ;)

Kan det vara så att barnet i fråga sett "riktiga" mumintrollen? Minns nämligen att jag såg det för en sådär dryga 15 år sedan . YouTube: mumindalen 1973 del 5/24 ca 4:32 in i avsnittet.

Kom på en grej...

När jag var liten hade jag ett dataspel med Mumintrollen. I det spelet sov Muminpappa. Minns snarkningarna och har för mig att han sen vaknade för att "leda spelet" typ. Kan det ha varit där jag sett honom i blå morgonrock?

Nu vet jag inte hur stora oddsen är att en 6 åring spelat datorspel från typ 90-00. Men kanske har det funnits hos nån släkting eller kompis med äldre syskon?

Kan du inte få barnets föräldrar att fråga ut barnet om morgonrocken lite så där hoppsan-smidigt som man kan göra ibland?

T.ex. kan väl pappan säga högt att han nog skulle vilja ha en morgonrock och så fråga barnet vilket han ska köpa eller om barnet också vill ha morgonrock.

Badrockar har en framträdande roll i Trollvinter. Mumintrollets badrock var blå och saknade hängare... Den representerade tryggheten för Mumin när han var vaken ensam på vintern. På bilderna är badrocken stor och mysig. Så jag tror att en hellång blå mysig badrock blir perfekt.

Kan det inte vara så att Tomten har hört av sig till dig och bett dig luska ut vad Mumintrollet har för morgonrock?

Badrockar har en framträdande roll i Trollvinter. Mumintrollets badrock var blå och saknade hängare... Den representerade tryggheten för Mumin när han var vaken ensam på vintern. På bilderna är badrocken stor och mysig. Så jag tror att en hellång blå mysig badrock blir perfekt.

Jag var mycket noga med att badrockar skulle vara hellånga när jag var barn. Alltså så långa att de når golvet, inte så att de bara når knäna, vilket man i affärerna kallade för hellång.

Jag hade inte den idén från Mumintrollen, men jag kan lätt se det mysiga med en badrock som man sveper in sig i hel och hållen. Särskilt om man är barn.

Då detta gäller en sexåring så borde det vara lätt att köpa en som egentligen är för lite äldre barn så att den blir så lång som han vill ha den :)

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 338
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 434
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 926
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar