• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mithra
  • Startdatum Startdatum
M

Mithra

är det någon som känner till hingsten Morat, och vad han gjort och lämnat? Ska titta på ett avelssto som har honom som morfar!

Sv: Morat

Morat 423 föddes 1962 och dog 1986. Han var brun med stjärn, 155 - 195 - 21,5 cm.

Hans exteriöra utlåtande var: Bred och djup hingst av det mindre slaget. Stark överlinje. Något grovt ansatt hals. Starkt skelett. Väl benad. Måttliga rörelser.

Fram till 1985 var hans enda avkommor, enligt hingstkatalogen 1986, 8 avelston. Inga diplomston, inga tävlingshästar. Morat hade två halvbröder e Honeymoor xx respektive Brie som gick i msv dressyr.

Morat lämnade inga spår i aveln och tillhör idag de hingstar som inte på något sätt är attraktiva på avelsmarknaden. Personligen skulle jag aldrig köpt ett sto med Morat till morfar. De Moratavkommor jag träffat har alla varit väldigt små.

Sv: Morat

tack! Det låter inget vidare att avla på. Stoet själv är inte heller så stort, 1, 58 så redan där började man tveka. Pappan är Allegretto, som jag är mkt förtjust i eftersom jag haft hand om honom under några år, men om Morat visste jag inget!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 407
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka