Moondancer

F

favoritponny

Har du information, föl efter honom? Bild på honom? Vill veta vad hans avkommor gjort samt vad han själv har gjort. Ger han papper eller blir fölen passade med okänd som fader??
Har hittat en som är e: Moondancer den hingsten är Toscamon. Om det nu är samma hingst??
Hjälp gärna till.... :banana:
 
Sv: Moondancer

Moondancer skall vara en skäck hingst halvblod efter Oj Oj. Så jag vill gärna hitta info om Oj Oj oxå.
Har sökt på google men hittar inte. Jag är väl inte så bra på att söka heller så jag gör kanske fel?
 
Sv: Moondancer

Missminner jag mig inte totalt så fanns det en tråd där Oj Oj diskuterades här på avel. Har du provat att söka?
 
Sv: Moondancer

Du hittar Oj-Ojs stam här!
Om du sen går in på Reports längst till vänster, och väljer progeny hittar du avkommor till honom.
 
Sv: Moondancer

Asch, jag som har en bild på Oj Oj, men den är för tillfället nerbränd på DVD och jag har inte DVD spelare i min dator...
 
Sv: Moondancer

Han står ikke i Norge nå, han står i Sverige og rides i dressur :-)
 
Sv: Moondancer

Åh.. tack! Nu hittade jag ju även Moondancer där. Vi som sökt honom på denna men jag har inte fått fram den!! ?? Förstår inte varför?? Märkligt!
Skulle vilja hitta bilder oxå, någon som vet om man kan hitta det på något ställe??

Ang sökning på Oj Oj så har jag inte gjort det tidigare men jag skall göra det nu.

Om du som hade bild på Oj Oj kommer åt en dvd så skicka gärna bilden på honom!! Vore jätte kul!!
 
Sv: Moondancer

Vet en på Sörmons RK som heter William (stavningen?). Moondancer stod för några år sen på Färjestad RK, men nu har jag inte varit där på länge så jag vet inte om han är kvar.
Red honom på westernlektion en gång när vi brukade ha det där... :p
Vår tränare tyckte att han var en himla trevlig häst. :D
Toddy ja, himla snygg!!.... :love:

/Carina :eek:
 
Sv: Moondancer

Hur var Moondancer att rida? Trevlig i hantering? Berätta mer om honom!
 
Sv: Moondancer

Någon som har en aning om varför jag tänker "nordsvensk" när jag hör namnet Moondancer??Hade han nåt sånt på mödernet?Eller har Toscamoon det??Eller var det någon utav dessa två hingstar som betäckte nordsvenskar??...ja rörigt värre blev det...

Detta är namn som dykt upp då och då men av någon anledning har jag ej direkt memorerat nåt om dem.
 
Sv: Moondancer

Kände igen mig i dina funderingar jag oxå och kom sedan på att på skäckföreningens hemsida så finns det en bild på en häst som är e. Toscamoon och u. ardenner. Kanske vad det den du tänkte på. :)
 
Sv: Moondancer

moondancer känner jag ganska väl till. en mycket trevlig häst på alla sätt. tre bra gångarter med extra pluss för galoppen, hoppar bra, men framförallt en otrolig ridbarhet. det är oxå något som alla hans avkommor har. "munnar som honung". toscamoon är såvitt jag vet hans tävlingsmäsigt bästa avkomma som går svår dressyr, men har har väldigt många avkommor på olika ridskolor i landet. De är mycket omtyckta på ridskolorna för sin ridbarhet, hållbarhet och för att de är väldigt coola att hållla på med! Har hitills inte suttit på någon moondancer avkomma som inte har haft bra munn, bärighet o takt, så grattis o lycka till med din!
 
Sv: Moondancer

Det var kul att höra!

Vi var till veterinären och bes honom i dag. Han skall ju säljas, inte stanna hos mej... (Tyvärr kanske??)
Veterinären blev lite imponerad i hans lugn!! Han är så cool att man inte på ett enda vis skulle ens kunna tänka sej att han är hingst eller unghäst!!

Fick papperen på honom i dag. Han har pass ifrån Svenska Hästavelsförbundet. Där står det okänd. Dock så har han reg papper från Skäckföreningen där hela stammen finns med?! Jag förstår inte riktigt varför? Någon som har en bra förklaring??

Det är en underbar liten kille och jag är fullt övertygad om att han kommer att bli både vacker och trevlig att hantera vare sej dom har honom kvar som hingst eller skär honom.
 
Sv: Moondancer

jag har stått i samma stall som både Moondancer och Toscamoon.
Det stämmer att Toscamoon är efter Moondancer.
Moondancer gick som ridskolehäst ett tag (som hingst) och var riktigt trevlig av det jag såg. Han är rätt liten, runt 155 (?) medans toscamoon är betydligt större.

jag har faktiskt bilder på båda hingstarna men orkar inte leta.
 
Sv: Moondancer

Om det skulle vara så att du råkar snubbla över dem så kan du väl skicka dom till mej?? Vore jätte snällt!
Är så nyfiken..
Toscamon har jag sett på bild på skäckföreningens hemsida tror jag det var, men har inte sett Moondancer.
 
Sv: Moondancer

här är bilderna.
observera att dom är amatörfotade och hästarna gör sig säkert mkt snyggare på bild om annan fotograf vart framme :D

pm:ar dig bilderna
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
747
Senast: Sassy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp