Montering sidostänger Custom Multiflex

BitterAss

Trådstartare
Vagnen står nu på logen, ny & fin. Men hur i h**vete rent ut sagt får jag på sidostängerna ? Ser jättelogiskt ut men icke :cool:

Sv: Montering sidostänger Custom Multiflex

Värm fästena först. Det är jättejobbiga att sätta på om de är kalla. Sedan måste du ha 90 graders vinkel mot sulkyskalmen och trä på dem. Men som sagt - krångel att få dit dem beror ofta på att plasten är för kall. Blir mjukare och lättare att få på om de är uppvärmda.

Jag vill minnas att jag hade samma problem....

Heeeej Indy! :love::love:

Hejsan.

Tror att du måste montera av quick hitch fästena för du ska nog trä öglan över skalmen och sen fästa den på skalmen.
om du inte kan öppna öglan helt förståss...

mvh Tina

Min ögla är tillräckligt stor för att gå över QH-fästena. Tror inte det är meningen att man ska ta bort dem... :crazy:

Men sidostängerna är lite byngliga. Inget jag vill hålla på med varje gång, men har en del som går med båda stängerna, någon utan några alls och någon med bara en. Blir en del av och på. *suck*

Heeej Ghost!!! :love:
Grattis till placeringen igår! :laugh:

Vi hade heller inte av fästena när vi monterade stängerna.

Nu får mi ha stängerna på vare sig de behöver den eller ej *s*

Tack Indy! :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 949
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 219
Senast: Hazel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst