Montender.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sorbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 958

Sorbe

Trådstartare
Någon som vet hur hans avkommor är?
Har sett några med dålig galopp och bakbensaktivitet eller hur man ska förklara det.

Marco Kutscher har ju även Controe e: Contender, även den har dålig galopp tycker jag. Har Contender gett avkommor med dålig galopp? Men att det hoppat över Montender som ger det till vissa avkommor?
Nu babblar jag, men ni fattar nog min fråga! ;)

Sv: Montender.

Har sett ett par högt bedömd avkommor till Montender. Inga fel på galoppen där.

Däremot så är de helt öppna med att han är vass, och att det varit svårt att få honom att funka i både avel och sport.

Vad gäller Contender så har det aldrig varit någon sämre galopp på hans avkommor utan tvärtom. Han nedärver mkt bra galopp.

/C

Har sett ett par högt bedömd avkommor till Montender. Inga fel på galoppen där.

Däremot så är de helt öppna med att han är vass, och att det varit svårt att få honom att funka i både avel och sport.

Vad gäller Contender så har det aldrig varit någon sämre galopp på hans avkommor utan tvärtom. Han nedärver mkt bra galopp.

/C

den hästen är ju så jäkla vacker! iaf när jag såg honom på TV för några år sen

det jag undrar är varför han är så vass?

Jadu!

Läste i en intervju för rätt länge sen att det iaf var anledningen till att han inte kunde verka i avel samtidigt som han tävlar. Så är det ju nu, han ska ju tydligen snart sättas igång igen när han gjort sitt i avelsboxen för i år.

En del hingstar fixa helt enkelt inte båda. Kan bli väl hingstigt om de får betäcka också!

Jadu!

Läste i en intervju för rätt länge sen att det iaf var anledningen till att han inte kunde verka i avel samtidigt som han tävlar. Så är det ju nu, han ska ju tydligen snart sättas igång igen när han gjort sitt i avelsboxen för i år.

En del hingstar fixa helt enkelt inte båda. Kan bli väl hingstigt om de får betäcka också!

Appropå stammen, han är ju efter Contender, hurdana hästar lämnar han generellt?

tycker sj montender är en fin häst , men om jag minns rätt så i början när man såg han gå WC hade han lite problem med korsgalopp i svängarna..:confused:

intressant.... har du sett några Montender avkommor?? är det 2500euro för både fryst och transport???

Har precis köpt en avkomma av Contender (: Hon har fantastika gångarter. Stora luftiga steg , så tror inte att så många har ''dålig'' galopp ^^

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
667
Senast: Raderad medlem 147980
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 822
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 469
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka