Mönster till stickade hundtröjor

J

JennyD

Har någon det? Jag tänkte på dessa söta tröjor/täcken som alla småhundar går omkring i!!! Nu har jag en storpudel visserligen, men alla tips emottages med glädje, då pudelstackaren har en tendens att bli "ombyggd" till nakenhund redan innan vårvärmen slagit till.:angel:

Jenny

Sv: Mönster till stickade hundtröjor

Hmm, dåligt med sånt verkar det som!! Har ni någon bild kanske, en liten länk eller nåt...?

Jag har också letat men inte hittat nåt så min sambos mormor, som är riktigt bra på att sticka, tog helt enkelt några mått och det funkade. Min hund har en jättefin stickad tröja som hon älskar att ha på sig då det är kallt :) .
Min hund är ju iofs rätt stor så det var nog därför jag inte hittade något mönster. Till små hundar är det nog lättare :smirk: .

Jag har stickat en del till Arne, om du vill kan jag försöka förklara... :D

Har du ingen bild som du kan visa? Min hund är oxå ganska stor och jag tänkte att min mamma skulle få sticka, vilket hon är rätt snitsig på. Men inte på "fri hand" tror jag. Hon brukar alltid be om beskrivning.

giowanna skrev:
Jag har stickat en del till Arne, om du vill kan jag försöka förklara... :D

Ja snälla! :bow: Drömmer om en typ islandströja då jag själv alltid brukar lufsa rint i en!

Ja, sorry, är inte inne så ofta :)

Här är en:

PICT0001_009.sized.jpg

http://galleri.icemy.com/albums/arne/PICT0001_009.sized.jpg

Här är den nyaste:
PICT0001_011.sized.jpg

http://galleri.icemy.com/albums/arne/PICT0001_011.sized.jpg

Maila giowanna@hotmail.com, så ska jag försöka förklara :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar