Möjlighet att blockera "oanständiga hemsidor"

alice

Trådstartare
Jag undrar om det finns någon datakunnig som vet om det går att "blockera" möjligheten för "oanständiga hemsidor" att kapa ens gästbok?!? Har en hemsida med en tillhörande gästbok. Denna blir ideligen kapad av "oanständiga" hemsidor. Givetvis tar jag bort inläggen omedelbart jag upptäcker dom, men hur kul är det att öppna gästboken och direkt kommer det upp otrevliga bilder! :mad: Ofta är det samma hemsida som gör otrevliga inlägg! Finns det möjlighet att spärra denna hemsida och andra som kapar gästboken? Har min gästbok hos alxnet.com.

//Alice
 
Sv: Möjlighet att blockera "oanständiga hemsidor"

Upptäckte nyss, till min stora fasa, att de kan ändå gå in och lägga in inlägg i gästboken!!!! *morrar*

Fick ta bort två!

//Alice
 
Sv: Möjlighet att blockera "oanständiga hemsidor"

Kolla med din 'gästboskleverantör' om de har funktionen att spärra ip-adresser.
Det är i och för sig inget 100%-igt skydd, men om alla inläggen kommer från samma dator/server så blir det i alla fall svårare för dem.
 
Sv: Möjlighet att blockera "oanständiga hemsidor"

Tack! Börjar uppriktigt sagt bli J*****T trött på detta!

//Alice
 
Sv: Möjlighet att blockera "oanständiga hemsidor"

Dessutom kan man ju spåra användarna via IP-adresserna......
 
Sv: Möjlighet att blockera "oanständiga hemsidor"

Jag hade samma problem, fick ta bort otrevliga saker ur mina tre gästböcker VARJE dag!
Du går in på någon av rubrikerna i kontrollpanelen och där finns en ruta där man kan censurerara ord och IP-adresser. Jag skrev in en massa otrevliga ord där ( :D ) nu nu har jag inte haft något på flera dagar :)
 
Sv: Möjlighet att blockera "oanständiga hemsidor"

Har haft, och har samma problem med min Alxnet-gästbok.... man ska kolla om någon har skrivit något och hela skärmen tas rätt som det är upp av ett kvinnligt könsorgan :o :crazy:
 
Sv: Möjlighet att blockera "oanständiga hemsidor"

Efter ca 5 år med Alxnet kände jag till slut att det var dags att byta gästbok. http://www.gastboken.com fick bli min lösning på porrsideproblemet. =P
Alxnet kräver nämligen att man måste betala för att stänga av HTML i gästboksinlägget (det är på grund av att man tillåts använda HTML i inläggen som personer kan lägga in länkar till sina sidor).
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 334
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 690
Senast: Fetaost
·
Träning Var och tittade på en träning på ridklubben precis intill här om veckan, privathästar hoppning. Av höjderna att döma rätt rutinerade...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: Fossing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp