mögligt schabrak

Vingra

Trådstartare
Har ett schabrak som jag tyvärr har förvarat dåligt och det har vuxit någon sorts mögel på det. Jag har tvättat det i tvättmaskin på 60 grader, men det luktar fortfarande lite och fläckar är kvar.

Jag är osäker på om möglet överlevt tvätten och om jag borde slänga det?

Om möglet borde vara dött utav 60 grader, hur gör man för att få bort de små svarta prickarna? Går det ens?
Är ett creme-färgat tyg så är rädd för att starkare medel kommer missfärga schabraket än mer (som det är nu syns det inte på annat än nära håll)....
 
Sv: mögligt schabrak

Fläckarna är högst tveksamt om du blir av med, men mögelsvamparna är rätt döda om du tvättat det i 60 grader.
Färga det svart, är mitt bästa tips. Andra färger täcker inte de svarta fläckarna.
 
Sv: mögligt schabrak

testa galltvål för fläckarna


ska testa ättika på mina ludd som låg ute i vintras! bra tips!
 
Sv: mögligt schabrak

Jag hade faktiskt slängt det....:o Begagnade, men ändock fräscha, schabrak får man för nästan ingenting om man nu inte vill köpa nytt.
 
Sv: mögligt schabrak

Har du en gång fått mögel i textil kan du aldrig få bort det, enligt textilkonservatorn på mitt jobb. Jag skulle slänga det om jag vore du och köpa nytt istället.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 498
Senast: moonstruck
·
Trädgård & Växter Fick en jättefin orkide av sambon. Dock var bladen lite fläckiga och när jag tittade närmare så visade det sig att det var grönsvart...
Svar
12
· Visningar
4 658
Senast: Zaria
·
Hästvård Rider ett halvblodssto som är helklippt. det är en skäck med väldigt mycket vitt. i princip hela kroppen är vit utom huvudet och två...
Svar
15
· Visningar
2 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp