Grålly
Trådstartare
Jag blir så förbannad. Vi har, de senaste två gångerna vi hämtat hö från våran bonde, fått mögligt hö. I princip alla balar är mögliga. Inte inuti, men på ytan är det lite mögel, oftast på kortsidan. Jag bor extremt dåligt till och letar ständigt efter ny foderleverantör, men nu måste jag fodra med detta då det är -25 och ena hästen står utan täcke (skulle ha kommit för länge sedan, men det blev "lite" försenad leverans, och nu har de skickat det till fel ställe ) Jag rensar väldigt ordentligt, tar bort ALLT jag misstänker är mögligt, luktar och tittar på varenda strå hästarna får i sig. 3/4 av balen är grön, luktar friskt, dammfri och visar inga tecken på mögel, men jag är så rädd att de får i sig det ändå. Hur stor risk är det? Jag vet hur farligt det är med mögel i fodret, men ja, jag är i en extremt svår situation. Nu har jag hittat en som säljer 2 ton, och ska genast höra av mig till henne. Men samtidigt, jag har fånghästar och måste vänja in sakta, vilket gör att jag får fodra med det här åtminstone en vecka till.
Jag blir så ledsen.. Vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag blir så ledsen.. Vet inte vad jag ska ta mig till.