Möglig hösilage

kolblakkur

Trådstartare
Jag är nyfiken på hur ni gör när ni upptäcker mögel i hösilaget. Slänger ni hela balen direkt eller ni tar endast av det som inte är mögligt? :confused: Min spontana tanke är: Släng skiten, men stallägarna vill att man ska plocka runt det...

Sv: Möglig hösilage

Ber hösilagebonden komma med en ny bal om jag har fått en dålig (om den inte har blivit dålig pga min förvaring då) så byter han ut den kostnadsfritt, fodrar aldrig med en sådan bal.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 109
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Foder & Strö Hej! Hur gör ni som enbart har en häst och köper in eget hö/hösilage? Aldrig haft så innan. Van vid att 4-5 hästar delar på balar med...
Svar
11
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka