Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle tro att TS tänker på vitt kondensludd. Det som kan finnas i översta lagret när balen ex fått tryck på ett ställe.Ingen tvekan. Mögel. Vad är ofarligt ludd?
KL: Vad består det av? Känns ju som om det i alla fall är något som "växer av sig själv"?Skulle tro att TS tänker på vitt kondensludd. Det som kan finnas i översta lagret när balen ex fått tryck på ett ställe.
Den luktar ingenting! Förutom hö då.. Inte ens luddet luktar mögel vad jag kunde känna iaf.Definitivt mögel! Den där balen måste lukta?
Någon slags svamptillväxt borde det ju vara. När jag köpte ensilage köpte jag av en (vad jag tror) duktig bonde sa han att vitt luktfritt inte är farligt, men så fort det är gult/grönt/grått ska hela balen kasseras.KL: Vad består det av? Känns ju som om det i alla fall är något som "växer av sig själv"?
TS: Mögel är det säkerligen! Hög tid att gå över till torrhö eller bete nu. Skulle jag ha gjort i alla fall
Blir så trött! Detta är vårat "akuthö". Det enda vi fick tag på när hösilaget "plötsligt" tog slut..KL: Vad består det av? Känns ju som om det i alla fall är något som "växer av sig själv"?
TS: Mögel är det säkerligen! Hög tid att gå över till torrhö eller bete nu. Skulle jag ha gjort i alla fall
Mest att jag hoppas innerligt att det verkligen inte är mögel..Ingen tvekan. Mögel. Vad är ofarligt ludd?
Plastat torrhö ja..Är det där verkligen hö? Det måste varit plastat?
Nej, det är min erfarenhet oxå.. Vilket jag även påpekade innan vi köpte den här balen.Plastat torrhö blir sällan bra, superbra ställe för tillväxt av sånt där.
Var bor du?
Du kan även googla vasaholm hästfoder, de borde ha kvar från förra årets skörd.Nej, det är min erfarenhet oxå.. Vilket jag även påpekade innan vi köpte den här balen.
Helsingborg.
Såååå bra!... och såååå mögligt.Plastat torrhö ja..
Men det är sååå bra sååå enligt de andra i stallet..
Men det finns alltså inget annat det kan vara förutom mögel? Trots att det inte luktar? Måste ha lite kött på benen innan jag går på dom i stallet. Det är lite kan allt, vet allt där..