Mönster till ridbyxor, storlek 146 cl

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Hej!

Min systerdotter ska börja på ridskola. Hon har fått ärva mina gamla ridkläder, men de är alldeles för stora för henne. Det finns två alternativ just nu
- sy om de befintliga
- sy nya, så kan hon spara de andra tills hon växer i dem.

Någon här som har mönster på ridbyxor? Eller tips på hur man ska sy? Jag är ganska händig, så det bör inte vara något problem att sy, men jag vill gärna ha något att sy efter...

Tjingeling!
 
Sv: Mönster till ridbyxor, storlek 146 cl

Hej ! När jag inte kan få tag på bra mönster brukar jag sprätta upp ett par gamla och klippa efter dem :idea: Kan väl vara lite svårt för dig eftersom dom andra var för stora..men du kanske har ett par andra byxor som du kan mäta efter..:bump:
Lycka till med symaskinen..:banana:
 
Sv: Mönster till ridbyxor, storlek 146 cl

mimmipigg skrev:
Blir säkert billigare att skicka efter ett par på Börjes.

Ja eller att köpa var som helst. Ett par enkla ridbyxer i tyg kostar väl inte mer än 200kr? Att sy nya kostar säkert mer i materialkostnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 876
Senast: Mimmimamma
·
  • Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 420
Senast: nejlica
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 145
Senast: Takire
·
Anläggning Hej! Lite luddig rubrik kanske men jag ska försöka förklara vad jag vill komma fram till och ser gärna att ni kommer med tips/råd och...
Svar
9
· Visningar
2 188
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp