"modersink"

lovehorses

Trådstartare
Vet någon om det? Moders ink eller ink. (är osäker på stavningen)
Det är en knöl ovanför hoven.kan någon berätta om den vad man kan göra för det m.m. eller om det finns någon internet sida man kan gå på.
Fick reda på av en bekant att min häst har det, fins det något som heter så?

Tack på förhand!

Sv: "modersink"

Eh vadå ovanför hoven ? På benet någonstans ? Annars är ju en ink hårda, hårlösa sk vårtor/bulor (i format större)...Men de sitter oftast under buken, på bringan eller på huvudet...Sannolikt orsakas dessa av virus. Menade din bekant att: den sk moders inken är själva kärnan till uppkomsten av flera inkar ? Jag har aldrig hört ordet moders ink...däremot ordet moders XXX-nånting...men då i syftet att då startar själva processen där och sedan sprids det eller det från just denna moders-grej *åh vad luddigt förklarat* ;-)...vet inte ens om det blev rätt uttryckt...

Förövrigt kan nog Peter_Lundin förklara mera/bättre....

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 478
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
754
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka