mobilt buke & strippat buke

K

Kuckeliku

Skulle vilja ha ett rejält strippat buke så man kan buka från mobilen, nu är det för mycket menyer och tjafs runtomkring för att det skall bli användbart.

sedan kunde det vara skönt med ett strippat forum där inläggen får mer plats och kringinformationen mindre.
dvs det räcker att man ser Vem och När någon skrev inlägget, inte var denne bor, antal tidigare inlägg, avatar och sådant. inte så mycket skript i bakgrunden, borde vara bra att ta till när det börjar bli trångt på kvällarna...
ett sådant upplägg vore dessutom idealiskt att göra om till mobilt forum...

är jag dum och försöker förstöra, eller är det ett kreativt alternativt förslag?
självklart skall inte det ena ersätta det andra utan vara ett tilllägg.

Sv: mobilt buke & strippat buke

Du vill helt enkelt göra en WAP version av Buke och det kan ju vara bra.
Det finns olika sätt men om det går med Buke vet jag inte riktigt.
Det mangör är läsa av Buke och sedan filtera bort det onödiga.

ja, typ.

fast EGENTLIGEN skulle jag se att man fick göra det från 'basen'.
tror att alla 70-11 frågot till db'n gör att buke ballar ur ibland.
borde gå att göra en mer effektiv visning av inläggen, man ser ju t.ex. att inläggen liksom ploppar fram en efter en, de skapas allteftersom istället för att bara listas...

skall se om jag kan exemplifiera ett förslag..

äh, kolla in www.daft.t.se och se hur trådarna ser ut där... klart strippat forum, men det gör det enkelt, lättöverskådligt och såm skulle kunna bli mer effektift om 'oneliners' kommentarer bara blev en oneliner under inlägget det kommenterade...

så får jag mecka mer under tiden :)

Nja att göra en från bas tror jag inte alls är en lätt uppgift.
Gunnar har ju köpt (tror jag) detta forumscriptet och tror inte de erbjuder en WAP version av den och om de gör det så kostar den nog.
Det går ju antingen göra sig ett eget program eller göra en egen sida på sin sajt men detta gör att du inte kan logga in utan får då surfa runt på Buke som en gäst.

Om du klagar på Buke så håll dig till Daft:mad: tråkigt forum med datanördar och inga smilysar. Ingen känsla och ett ganska oinbjudande forum, typsikt nördställe:devil:

Skulle vilja ha ett rejält strippat buke så man kan buka från mobilen, nu är det för mycket menyer och tjafs runtomkring för att det skall bli användbart.

sedan kunde det vara skönt med ett strippat forum där inläggen får mer plats och kringinformationen mindre.
dvs det räcker att man ser Vem och När någon skrev inlägget, inte var denne bor, antal tidigare inlägg, avatar och sådant. inte så mycket skript i bakgrunden, borde vara bra att ta till när det börjar bli trångt på kvällarna...
ett sådant upplägg vore dessutom idealiskt att göra om till mobilt forum...

är jag dum och försöker förstöra, eller är det ett kreativt alternativt förslag?
självklart skall inte det ena ersätta det andra utan vara ett tilllägg.

Tycker som du, nickar och håller ,med. har velat ta upp frågan men inte kunnat beskriva det så som du nu gjort.

Det kan kanske tänkas vara en framtidsplan för oss mobila nätsurfare :D

Naturligtvis ska inte den ena ersätta det andra så Wels om du läser hela TS:s originalinlägg kanske du fattar?

Naturligtvis ska inte den ena ersätta det andra så Wels om du läser hela TS:s originalinlägg kanske du fattar?

nja, nu skall du inte ta i så, jag känner welsh MYCKET väl...
hon gillar helt enkelt buke så bra som det är och ogillar det forum jag länkade till....för mycket data folk där, kan bero på att det ÄR ett fd dataforum...

men det är lite segt ibland på buke och mycket beror på lite osmidiga lösningar, tror jag... och då är frågan, vadär bäst, att folk sitter och muttrar för de inte kommer in, för att det inte gått 60 sek sedan senaste inlägget eller sökningen eller att man kan vara här smärtfritt.
tänkte inte att något skulel ändras, bara läggas till..

buke segt...:angel:

Äh, jag tror det är ett manligt fenomen, de där med mobilt och strippat.....

:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka