Mobiloperatörer

mandalaki

Trådstartare
Är Telenor och 3 likvärdiga som operatörer? Bor och rör mig i stan så täckningen borde vara ungefär samma.

Vilka andra parametrar kan man jämföra?

Jag har Telenor och är nöjd! När jag är i Paris är det alltid billigast att surfa och ringa från min telefon jämfört med mina vänner/kollegor som har Telia och 3.

Har du fortfarande inte beställt din iphone 6? :angel:

Var beredd på väntetid, min beräknas komma 24/11, och de förlänger väntetiden hela tiden. Den skulle komma 8/11 från början.

Har du fortfarande inte beställt din iphone 6? :angel:

Var beredd på väntetid, min beräknas komma 24/11, och de förlänger väntetiden hela tiden. Den skulle komma 8/11 från början.
Nej, jag har väntat ut sista betalningen på min nuvarande iphone och det är antingen oktober eller november :)

Men nu ska jag snart komma till skott så jag får bestämma mig om jag ska byta operatör. Jag har haft Telenor i många år och varit nöjd, men när gäller delar av priset ser 3 bättre ut.

Funderade lite seriöst och kom fram till att vad som verkligen är avgörande för mig i valet av operatör - är surfen. Och villkor för den alltså. Så mycket som möjligt, och vad kostar det att köpa extra vid behov. Där troooor jag att 3 ligger bäst till.

Wifog kanske? Fri surf, 2 timmar gratis telefoni och 200 fria sms i månaden och går i 3-s nät. Jag har det i ena fånen och det funkar helt klockrent bra.

Wifog kanske? Fri surf, 2 timmar gratis telefoni och 200 fria sms i månaden och går i 3-s nät. Jag har det i ena fånen och det funkar helt klockrent bra.
2 timmar gratis telefoni? Hurra, det varar i hela två dagar om jag tänker mig för och inte ringer i onödan ;)

@honung Ja, 3 ligger bra till på surfen - tills telefonen är betald. Sedan blir det dyrare än ffa halebop. 3 tar minst betalt för luren per månad, mer ligger på abonnemanget. Just nu velar jag nog mellan 3 o halebop, kommer alltså att släppa telenor. T-nor har för lite surf för pengarna. Totalpriset på 24 mån är lika för halebop, 3 och T-nor men T-nor har då bara 0,5 GB surf, 3 har 2 GB och halebop 3 GB (om jag kommer ihåg rätt i huvudet).

2 timmar gratis telefoni? Hurra, det varar i hela två dagar om jag tänker mig för och inte ringer i onödan ;)

@honung Ja, 3 ligger bra till på surfen - tills telefonen är betald. Sedan blir det dyrare än ffa halebop. 3 tar minst betalt för luren per månad, mer ligger på abonnemanget. Just nu velar jag nog mellan 3 o halebop, kommer alltså att släppa telenor. T-nor har för lite surf för pengarna. Totalpriset på 24 mån är lika för halebop, 3 och T-nor men T-nor har då bara 0,5 GB surf, 3 har 2 GB och halebop 3 GB (om jag kommer ihåg rätt i huvudet).
Kolla vad extra datamängd kostar också, jag tror det skiljer sig lite mellan operatörerna.

3 verkar inte funka särskilt bra strax söder och väster om stan. Så om du hamnar i de utmarkerna ofta, kan det vara värt att tänka på.

Kolla vad extra datamängd kostar också, jag tror det skiljer sig lite mellan operatörerna.
Lägger till; häromveckan i slutet på september tog min datamängd slut, även för en kollega tog datamängden slut ungefär samtidigt. Jag fyllde raskt på med 0,5 MB för 29:- medan kollegan som har telia tror jag, som minst kunde fylla på 1 MB för 99:-. Lite surt och dyrt när det bara är typ 2 dagar kvar innan det fylls på nytt.

Ang wifog, jag har det på en lur jag har kopplad till högtalare hemma så den funkar som radio och spotifyapparat. Man ska kolla reklam med jämna mellanrum, jag skulle bli fnattig av det om jag hade det så på min reguljära mobil. Nu är ju inte wifog intressant för dig alls eftersom det är så magert med samtalstid. Men ändå. Som skval-abonnemang duger det utmärkt om man inte använder luren som telefon. ;)

Lägger till; häromveckan i slutet på september tog min datamängd slut, även för en kollega tog datamängden slut ungefär samtidigt. Jag fyllde raskt på med 0,5 MB för 29:- medan kollegan som har telia tror jag, som minst kunde fylla på 1 MB för 99:-. Lite surt och dyrt när det bara är typ 2 dagar kvar innan det fylls på nytt.

Ang wifog, jag har det på en lur jag har kopplad till högtalare hemma så den funkar som radio och spotifyapparat. Man ska kolla reklam med jämna mellanrum, jag skulle bli fnattig av det om jag hade det så på min reguljära mobil. Nu är ju inte wifog intressant för dig alls eftersom det är så magert med samtalstid. Men ändå. Som skval-abonnemang duger det utmärkt om man inte använder luren som telefon. ;)
Ja extra data är dyrt på T-nor också. Men jag ska ha mer surf i abonnemanget än jag har nu för att slippa köpa extra.

Jag snålade med Halebops billigare abonnemang. Får nöja mig med 1GB per månad. Dubbelt så mycket som nu, så jag hoppas att det räcker.
Men, det verkar ta evigheter innan luren kommer. Jag vill ju ha den NU!! Eller igår då :p

Jag snålade med Halebops billigare abonnemang. Får nöja mig med 1GB per månad. Dubbelt så mycket som nu, så jag hoppas att det räcker.
Men, det verkar ta evigheter innan luren kommer. Jag vill ju ha den NU!! Eller igår då :p
Det billigaste på Halebop hade bara 100 fria samtal i månaden, alltså drygt 3 per dag. Det räcker inte för mig. Däremot hade jag nog klarat mig med 1 GB surf. Fast man vet ju inte om ens surfbeteende förändras, det kan plötsligt visa sig att man behöver mer surf än man trodde ... Men Halebop Rubbet som jag kikar på har 3 GB, det lär jag klara mig på ett bra tag.

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Myzan87
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 926
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar