Mobiloperatörer

Det billigaste på Halebop hade bara 100 fria samtal i månaden, alltså drygt 3 per dag. Det räcker inte för mig. Däremot hade jag nog klarat mig med 1 GB surf. Fast man vet ju inte om ens surfbeteende förändras, det kan plötsligt visa sig att man behöver mer surf än man trodde ... Men Halebop Rubbet som jag kikar på har 3 GB, det lär jag klara mig på ett bra tag.

Jag kommer klara mig lätt med samtalen. Hade inte sagt nej till mer surf dock. Men nu när jag har bredband hemma så funkar det. Jag har ju inte en telefon för att ringa med. Hur tänkte du nu? ;)

Jag kommer klara mig lätt med samtalen. Hade inte sagt nej till mer surf dock. Men nu när jag har bredband hemma så funkar det. Jag har ju inte en telefon för att ringa med. Hur tänkte du nu? ;)

Haha :D

Vilken iphone är det du köpt och hur lång väntetid hade halebop på den?

Haft 3 i rätt många år och varit supernöjd. Funkat kanon trots att jag bor i rena ödemarken. Meeen...så insåg jag att jag betalade nära dubbelt så mycket som andra gjorde för likvärdiga abonnemang. Bytte till Halebop, ett medelabonnemang. Nästan halva priset mot mitt på 3 och detta räcker i både samtal, sms och surf. Använder väl mest surfen iofs men har ingen fast telefon längre så det blir även en del samtal.
Kort sagt...3 har varit kanon men varit i överkant i kostnad tycker jag.

Jag surfar mest på wifi så jag borde inte behöva så mycket surf. Men det känns som att det där kan ändras snabbare än jag tror.

Halebop har ju Telias nät, är lite sugen på det för att testa om jag får bättre mottagning i vardagsrummet.

Jag surfar mest på wifi så jag borde inte behöva så mycket surf. Men det känns som att det där kan ändras snabbare än jag tror.

Jag har den nyfunna insikten att när man har dålig täckning, så RASAR det iväg datamängder på ett nafs, så det behöver inte vara så att ens surfvanor ändras ett endaste dugg, det räcker med att apparna försöker DRAAAAA hem data som sega gäddor som nappar på resår typ. Under bråvalla försvann typ en GB under bara ett par timmar när vi släppte in publiken, jag hade luren orörd i fickan med datatrafik på. På jobbet är den lokal jag utgår från, som en bunker med skitdålig täckning, utanför den toppen. Med datatrafik passivt påslagen så rinner datamängder iväg, slår jag av så går inget.

Har Halebop sedan länge, och har haft min iP6 i snart 2 veckor :up: Kör Rubbet trots att jag wifi:ar för det mesta. Supernöjd.

Nu har jag beställt en 6 64 GB silver med Halebop Rubbet för 499 i månaden (innebär bl a 600 fria samtal/mån och 3 GB surf).

Leveranstid uppgavs vara 4-5 veckor men det tar jag med en nypa salt. Tyvärr verkar julklappsköparna ha vaknat, enligt säljaren på phonehouse.

Nu har jag beställt en 6 64 GB silver med Halebop Rubbet för 499 i månaden (innebär bl a 600 fria samtal/mån och 3 GB surf).

Leveranstid uppgavs vara 4-5 veckor men det tar jag med en nypa salt. Tyvärr verkar julklappsköparna ha vaknat, enligt säljaren på phonehouse.
... Eller så har jag det inte :mad:

Pappskallen på Phone house hade tydligen inte gjort vad han lovade - säga upp mitt ab på Telenor samtidigt som han beställde min iphone med halebop-abonnemang. Så halebop annullerade ordern. Så fick jag ett jättemigränanfall som gjorde att jag inte kunde reda upp det här redan dagen efter så nu vet jag inte hur längre bak jag kommer att hamna i kön när jag ordnar det här - utan "hjälp" från Phone house.

... Eller så har jag det inte :mad:

Pappskallen på Phone house hade tydligen inte gjort vad han lovade - säga upp mitt ab på Telenor samtidigt som han beställde min iphone med halebop-abonnemang. Så halebop annullerade ordern. Så fick jag ett jättemigränanfall som gjorde att jag inte kunde reda upp det här redan dagen efter så nu vet jag inte hur längre bak jag kommer att hamna i kön när jag ordnar det här - utan "hjälp" från Phone house.

Då kanske du eller någon annan har koll; många har ju kampanjer ang inbytesvärde för gamla telefoner. Ska man ta hänsyn till det? Jag är stolt ägare till två iphone4 som köptes när de var helt nya, hur mycket kan de vara värda? Eller ska jag skänka min till femåringen så hen har något att slå i huvudet på de andra på dagis?

Då kanske du eller någon annan har koll; många har ju kampanjer ang inbytesvärde för gamla telefoner. Ska man ta hänsyn till det? Jag är stolt ägare till två iphone4 som köptes när de var helt nya, hur mycket kan de vara värda? Eller ska jag skänka min till femåringen så hen har något att slå i huvudet på de andra på dagis?
Nej, ingen koll tyvärr. Men jag bytte in min ipad när jag köpte ny och fick rätt dåligt. De hade annonserat om "upp till 1600" eller nåt och jag fick strax under 900.

Det finns flera sajter som värderar på nätet, tror någon heter mobilpeng eller liknande och en annan envirophone.

Jag har mätt min data i några månader. Och inser jag behöver inte så mycket. Så tänker köra på telias 99kr fria samtal och sms/mms och 100mb data. behöver jag mer data kostar ett gig 49kr. Alltid varit kund hos telia pga täckningen.
Så för mig Teckning > Hastighet på data > pris på data > samtal och sms. I bedömning. ( Telia vart en av få som verkligen tillät 4g hastigheter till taket och inte begränsade det )

Min phone 6 kom förra veckan :) Telia måste fått in många i lagret, för helt plötsligt kom telefonen den 15/10 istället för 24/11. Dock så skickade stolpskotten inget nanosimkort, så det kommer denna veckan istället...

Är det? Jag höjde min surf från 6 till 12 GB för 100 kr extra i månaden.
Som honung säger. Det är den surf man måste köpa till när månadskvoten är fylld det handlar om. Tror det var 69 kr för 1 GB hos Telenor när jag kollade senast.

Och eftersom extrasurfen bara räcker perioden ut blir det skitdyrt. Man kan inte fortsätta på den nästa månad.

Min phone 6 kom förra veckan :) Telia måste fått in många i lagret, för helt plötsligt kom telefonen den 15/10 istället för 24/11. Dock så skickade stolpskotten inget nanosimkort, så det kommer denna veckan istället...
Sådär var det när jag köpte min 5. Fick flera veckors leveranstid men den dök upp mycket tidigare.

Nu beställde jag min 6 förra veckan och de sa leverans vecka 45-46. (Stannade hos Telenor eftersom de matchade Halebop när jag skulle säga upp abonnemanget, jag fick till en bra deal.)

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Myzan87
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 926
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar