Mobilfråga....

Ava22

Trådstartare
Köpte en ny mobil för ett litet tag sedan(K700i). Den funkar bra o så, men nu har jag ett problem. Fick en låt av en kompis som jag vill ha som ringsignal. När jag ska "använda" den får jag inte det för mobilen. Kompisen trodde det berodde på att jag har vodafone. Vad kan jag göra för att lösa detta? Dessutom står det att den ska kunna användas som mp3, men inget hur man gör står i manualen.. Nån som vet? :confused:
 
Sv: Mobilfråga....

Ja du har ett problem om telefonen är från vodafone.. Dom har skydd så att "ej skyddade" mp3 filer inte får annvändas.. Riktiga svin och dom gör det bara för att tjäna mer pengar.. Du har en hand full alternativ..
1. Du kan skicka in telefonen på onprogramering.. som tar bort vodafone och gör den till en "vanlig" K700. Då kan du ha vilka signaler du vill. Men det kostar en slant. Kolla in: http://www.gsmteknik.se/
2. Om du kan få ut mp3 filen till en dator.. Så kan du köra den igenom ett program som heter. SonyEricsson DRM Packager. Det gör om din ringsignal till en specialfil som sen blir låst till din telefonen efter att du tankat in den i telefonen. =/
 
Sv: Mobilfråga....

Var inne o kollade där på gsm, 199, rätt dyrt eller? Finns inte att göra på annat ställe? Aldrig mer vodafone iaf..!
 
Sv: Mobilfråga....

Jag fick göra precis samma sak med 2 mobiler.. Syrran jobbar för Vodafone.. så jag fick dom i alla fall nästan gratis..
Ja det kostar ju en slant.. men det finns inte mycket att göra.. DRM packager är ju alternativet då lixom..
Jag sa precis samma sak.. Aldrig mer vodafone.. Synd att fler inte känner till dessa begränsningar innan dom köper telefonen bara.. =(
 
Sv: Mobilfråga....

Ja man blir faktikst lurad. Då är det bättre att köpa en lite dyrare telefon för att slippa sånahära grejer..!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
977
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
765
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp