Mobilen har badat, hur funkar det?

Sv: Mobilen har badat, hur funkar det?

Det var inte helt enkelt att få upp den ur mobilen, så den blev liggandes där nån minut eller 3. Men det var rent i alla fall.

Ajdå? Jag lyckades nog få upp min på studs :-).

Men hårtork, hårtork, hårtork! Och låt den ligga lagom varmt, typ i solen, på ett element eller ett golv med golvvärme.

Lucka till!

Oavsett, jag lämnade in en Galaxy S4 som jag dragit i backen. Fick tillbaka den med noten att den var fuktskadad och då åtgärdas den inte. Kan ju i och för sig bero på vilken försäkring man har, det här gällde garanti då den var tre veckor.

Nej, att dom inte skulle fixa det förstod jag. Men jag har drulleförsäkring på hemförsäkringen, så jag får ersättning. Hela 287 kr dyker upp i veckan :p Det är då efter att självrisk på 1500 är dragen.

Ajdå? Jag lyckades nog få upp min på studs :-).

Men hårtork, hårtork, hårtork! Och låt den ligga lagom varmt, typ i solen, på ett element eller ett golv med golvvärme.

Lucka till!

Få upp den ur toaletten förstås :p
Den var typ exakt lika stor som utrymmet, och jag har aldrig hämtat upp en mobil ur toan förr, så jag visste hur man skulle gå till väga. Fick trycka den in i toaletten för att få in fingrarna under :crazy: Därav den långa tiden.

Nej, att dom inte skulle fixa det förstod jag. Men jag har drulleförsäkring på hemförsäkringen, så jag får ersättning. Hela 287 kr dyker upp i veckan :p Det är då efter att självrisk på 1500 är dragen.

Oj, oj, oj, vad ska du hitta på med alla de pengarna! :p

Min hann aldrig sjunka mer än precis under vattenytan.

Låter som om du inte fick igång den igen :-( . Hoppas du lyckades rädda allt av värde ur den (alt. varit duktig med att säkerhetskopiera).

Jag har inte testat än, den ligger fortfarande i en burk med ris :) Försäkringsbolaget sa att jag fick göra vad jag ville med den, så dom skickade ut ersättning oavsett. Konstigt, trodde dom skulle vilja ha in telefonen i alla fall.
Jag har hittat en ny jag vill ha, en Samsung Galaxy Trend+, men jag avvaktar till helgen för att se om denna startar först. Även om chansen är typ 0,001 eller så.

Om du ger upp om riset så har jag testat ugnen, på min Samsung surfplatta som katten hade ner i hästarnas vattenhink som stog och väntade på att bli utburen. Satte ugnen på lägsta värmen och lade in den. Lyckades glömma den lite extra länge men det gjorde inget, den funkade iaf efteråt. Har tappat telefon i toan också, men då plockade jag bara isär den och la bredvid elementet :)

Tappade min i toaletten idag, den funkade direkt efter för den slog aldrig av sig, och har nu fungerat i flera timmar. Visserligen en Sony Xperia Go ST27i som ska vara tålig för damm och vatten, men ändå:)

Den funkar!!! Har inte provpratat i den än, men menyer och allt sånt ser ut som det ska och ingen fuktskada under skärmen vad jag kan se. Lycklig!!

Och nu har jag provpratat och den låter som den ska :love: Men följdfråga nu då, kan nått ha blivit fel i den? Vågar jag sätta den på laddning t.ex eller kan den kortsluta sig och börja brinna eller så?

Ha uppsikt över den medan du laddar den :) jag har alltid koll på telefoner, batterier etc när jag laddar dem just pga brandrisken (och drar alltid ur laddaren efteråt!).

Grattis på födelsedagen också! :D

Tack :D
Samsung var gulliga nog att berätta att den kan lägga av i morgon eller om någea månader :S Men men, jag är glad nu i alla fall :D

Varför får Yeahnny skäll? Hon visar ju bara var alla fått idén ifrån att det skulle vara bra att lägga en blöt mobiltelefon i ris. Det kan ju aldrig vara en funktionell lösning att riset ska dra åt sig vattnet som är INNE i mobilen? Det måste komma ut genom de hål som finns (hörlurar, laddare, mikrofon osv). Och där gör det nog mer skada än nytta att stoppa in ris I mobilen. Tror inte ens det är nyttigt för en mobil att ligga i en påse/låda med ris. Jag hade en kamera i en sadelväska tillsammans med sockerbitar en gång. Kameran gick sönder - tror det berodde på att sockret lyckades leta sig in i kameran.

Ris är ett välbeprövat och fungerande sätt att rädda elektronik som råkat blivit blött. Ris suger upp vatten bra vilket är anledningen till att de flesta restauranger har ris i saltkaren till exempel. Man lägger telefonen i en behållare med ris, täcker och låter stå i nån vecka. Ris suger upp fukt, ungefär som de små påsarna som brukar ligga i väskor och liknande. :)

Sockerbitar är ju inte alls lika ris, de löser ju upp sig direkt i fukt och blir smuliga. Så det kan jag verkligen förstå var en dålig idé :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka