Mkh på föl=vad blir era ungefär....

Status
Stängd för vidare inlägg.

lakrits

Trådstartare
Hur är det med storleken på era föl födda i år???

Jag vet att man inte kan säga hur stora dom kommer bli och att man kan ta tattarmått men vad tror ni?

Min kille var för två veckor sedan 130 cm i mkh och var då 5 månader gammal.
Dom som sett honom tycker han är stor och tror att han kommer bli runt 170 cm...OJ,,,tänkte jag.
Men efter att ha läst föltrådarna här nu så är det ju flera som är 10 cm högre än honom och tom. är yngre.

En del tycker han har grova ben/knän men domarna på utställningen tyckte han var gracil.....

Sv: Mkh på föl=vad blir era ungefär....

Läs senaste Ridsport, där finns en jättebra artikel som talar om hur man räknar ut hur stor fölet rent statistiskt bör bli. OCH hur den bör utfodras därefter.

Sv: Mkh på föl=vad blir era ungefär....

Då Troll var 5 månader var han 127 cm och är nu som 16 månader 144 cm. Inte så stor, ligger uppemot 10 cm under dom flesta hbl åringar jag vet om.

Men har gjort tattarmått på honom och det visade 158 cm, så mindre än det kommer han nog inte att bli iaf. Kan stämma rätt bra då mamma är 158 cm och pappan 163 cm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 912
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 610
Senast: Pratsch
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 538
Senast: dobbis
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 720
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka