Mjuka bakbensskydd som sitter still

the_connemara

Trådstartare
Finns det? Eller någon typ av terrängskydd som INTE är sådär uppskuret som tex NEW och som inte heller är helt "raka" eller att de är tillräckligt flexibla.

Har woofwear i tankarna men det finns ju ingen stans, jag har aldrig sett dem IRL.

Hästen vill alltså helst gå utan skydd (enl tidigare tråd) men det gnager ändå i bakhuvudet på mig. Jag vill eg rida med ordentliga skydd och är van att göra det.

Någon med kompromisskydd?

Låga funkar bra (dvs det får funka om inget annat fungerar, hästen slipper gärna dem oxå men de stör liksom inte) men vill gärna ha höga men har bara dåliga erfarenheter av vanliga strykkappor a la eskadrons höga.

Sv: Mjuka bakbensskydd som sitter still

Woofwear hade jag till min ponny, satt väl ok men kunde glida litegrann.

PICT9811.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 004
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
4 291
Senast: bigganl
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 392
Senast: Alexandra_W
·
Fälttävlan Kan man det? Jag är lite less på min häst(s bakben) och idag hoppade vi med ett par korta vanliga bakskydd, som han hellre varit utan...
Svar
3
· Visningar
1 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka