L
Lillaliv
Har de två senaste veckorna haft mjölkstockning två gånger, en gång på varje bröst. Gör helsikes ont och är allt annat än bekvämt så jag vill ju försöka undvika att få tillbaka det till varje pris. Har läst om det och två eventuella orsaker kan ju vara kyla eller tryck. Har inte varit ute så mycket de senaste veckorna pga kylan, de promenader jag varit på har jag visserligen kännt mig ruggig och frusen på, men upplever inte att kroppen/brösten blivit kalla. Babybjörnen har varit min bästa vän här hemma, Liam har svårt för att sova och att hänga honom på bröstet och pyssla på i hemmet har varit min enda chans till "egentid" (vet visserligen inte om diska och städa kan räknas som egentid ). Mina bröst är av den större storleken så det är svårt att undvika kontakt med selen och remmarna över brösten trycker ganska rejält. Så nu funderar jag på om det är så illa att mjölkstockningen kommer från att jag använder den Någon annan med erfarenhet från området mjölkstockning och eventuella orsaker till detta?