Mjaus tetra vs deras burkmat

Michellan95

Trådstartare
Sist vi var och handlade köpt vi mjau på burk istället för som vanligt på tetra och jag inbillar mig att de äter mer från burken och ffa är mycket hungrigare än när de äter från tetra :confused:

Är det bara inbillning eller är det så att burkarna ger sämre mättnad? Vad är skillnaden på mjaus tetra och burk mer än konsistens?
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

Skulle kunna vara nyhetens behag oxå. Mina tröttnar på samma sort efter ett tag och vill gärna variera med Whiskas, Bozita, Mjau samt Pussi.
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

Jämför energiinnehållet i näringsdeklarationen. Skulle tippa att skillnaden är minimal.

Jag tror som MonteRose, att de helt enkelt uppskattar den nya maten när den är just nu. Så gör min katt när jag byter smaker/konsistenser. Dessutom finns ju inte färsen i tetra längre, därför kanske de tycker att den nya beredningen är spännande.
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

Kanske är så enkelt som ni säger. Jag tycker att de verkligen hetsäter av maten från burken och det finns inget stopp i magen på dem :eek: utsvultna katter beter de sig som och jag får fylla på mat hela tiden för att vara säker att alla tre katterna får mat och inte bara en av dem (den som svullar mest) :cool:
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

har du en kattskål eller flera? Kan det vara så att dom hetsäter för att dom blir stressade av varandra? Du kan inte mata den som äter mest i ett annat rum? så att dom andra kan äta i lugn och ro?

Eller är det bara ibland dom gör så:)
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

Har flera men han går ju i alla skålar ;)

De har aldrig hetsätit förut utan det började nu med burkmaten istället för tetrorna. När jag har haft tetrorna har de betett sig som katter "ska", äter lite och går därifrån för att komma tillbaka = småäter.
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

Min erfarenhet av tetrona är att de är mindre smakliga, mina katter föredrar burkarna alla gånger.
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

M-hm! Attans då att jag inte känner mig manad att provsmaka dem :D de luktar ju i alla fall ganska lika :angel:
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

Med mina katter är det tvärtom. De är mest vana vid burk (kalkon, lax, makrill) men blir extra glupska när de får tetrorna, så det är nog att det är något nytt men ändå liknande.
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

Med mina katter är det tvärtom. De är mest vana vid burk (kalkon, lax, makrill) men blir extra glupska när de får tetrorna, så det är nog att det är något nytt men ändå liknande.
Mina katter vägrade burkarna när tetrorna kom.
 
Sv: Mjaus tetra vs deras burkmat

Nu är vi tillbaka på tetror igen fast bozita eftersom jag kom över ett erbjudande och katterna äter som de brukar med god aptit utan att hetsäta och svälja tuggorna otuggade :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Marvin
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
774
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp