Mjällig päls

Angelina

Trådstartare
I samband med att min goldentik löpte blev hennes päls alldeles mjällig. Nån som har bra tips? Någon som fått hunden fin i pälsen av vetegroddsolja?
 
Sv: Mjällig päls

Man kan köpa mjällschampoo på apoteket som kan andvändas av både människor och hundar (Läs noga på paketet innan, för vanligt människoschampoo torkar ut hundens normala fett som den behöver)
Har aldrig provat det själv men det är nog bra :)

Lycka till :D
 
Sv: Mjällig päls

hej.. min valp är lite "fnasig" i huden, och har fått rekomendationen mat olja på maten.. han älskar det och det verkar funka på han oxå!! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
431
Senast: The Beast
·
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 576
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 058
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp