Mixer/Blender?

Emtherlia

Trådstartare
Jag är ute efter en mixer/blender (liknande denna modellen)
smoothie-mixer_2050102.jpg

Jag vill inte lägga mer än 500 kr på den då jag endast tänkt göra smoothies och liknande. Har ni några tips? :)

Sv: Mixer/Blender?

sök påp ÖB, Rusta och andra lågrpisalternativ? borde finnas för en hundralapp. (Med tanke på att dotter köpte en espressomaskin på Rusta för 50 pix och den funkar alldeles utmärkt...)

Håller med tanten. Kolla lågprisbutikerna.
Min sambo köpt en stor mixer (i glas) på Rusta för runt hundralappen när han började plugga för 7 år sedan. Den har använts minst 1 gång/dag sedan köpet och den fungerar helt perfekt fortfarande.

Vår mixer är rejäl och rymmer minst 1,3 l. Så det går absolut att hitta riktigt bra billiga alternativ om man inte vill betala flera hundra.

Senast ändrad:

På vårt lokala byggvaruhus kostar en liten OBH Nordica 350:-. Jag har en och är jättenöjd, vilket ös det är i den!

Eftersom den kostar så lite och är ett välkänt märke, skulle jag satsa på en sådan om storleken räcker, istället för nått budgetmärke (använder min mixer ofta).

När jag sökte runt på pricerunner, såg jag att OBH Nordica har många små mixers eller större som kostar under 500:-

Några namn: OBH Nordica 6668, OBH Nordica 6645 Frutti, OBH Nordica 6665, OBH Nordica 6634.

Jag har en sådan som på bilden fast grön;) Den funkar bra, nackdelen är att man bara ska mixa 1 min per gång, sen får man vänta någon minut igen men så kanske det är med alla mixrar? ingen aning. Gillar att de är färgglada också:D Har haft den i ett år nu och den funkar fortf. lika bra. Går att mixra i princip allt med den. Lagom storlek också.

Shit, hur länge mixar du dina saker egentligen? Jag mixar smoothies och div. och det går oftast på max 15 sekunder.

Orkar man inte vispa grädde fixar den det lätt på max 20 sekunder.

TS - Kolla netonnet.se, där finns de för 299 kr eller 329 kr, just den du lagt in en bild på.

haha^^ ja inte vet jag. Men för att alla bären ska finfördelas så tar det lite tid, runt 1 min iaf. Ska tillägga att de ibland är lite frusna också.

Mina smoothies består för det mesta av mycket frysta (direkt från frysen) hallon och blåbär.

Dålig mixer du har som behöver så lång tid på sig. ;)

Ja verkar ju nästan så:angel: Men jag har inte så bråttom:p gillar min färgglada lilla mixer:D (o rekommenderar den fortf.)

Iof beror det väl på hur mkt man mixar? Om man bara gör för en person eller full omgång.

Senast ändrad:

ok!

(mixrar inte 1 minut i sträck alltså, det vore såklart lite mkt.) Man måste ju provsmaka emellan och ev slänga i lite mer av ngt. Så tkr inte det är så mkt med att det tar en minut att mixra.

Den funkar bra, nackdelen är att man bara ska mixa 1 min per gång, sen får man vänta någon minut igen.

Skrev förövrigt ingenstans att den tar en minut på sig att mixra en och samma "sats", vilket jag heller inte menar (och det inte gör). Men slänger man i lite eftersom så så tar det ju mer tid än om man kör allt på en gång:)

Senast ändrad:

har en sådan som på bilden,har haft den i tre år nu snart och den fungerar och har fungerat alldels utmärkt :) dock vet jag inte vad min kostade eftersom jag fick den i present, men glasskålen (?) rymmer nog ca 1 liter

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 049
Senast: SaraXX
·
Hemmet Ska införskaffa mig en ny apparat till köket men insåg nu att jag inte vet vilken som passar mitt ändamål. Ska jag ha en matberedare...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: starcraft
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 704
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar