mitthögskolan?

B

**BORTTAGEN**

Det sitter en affish uppe på min skola med information om en högskola som heter MITTHÖGSKOLAN, jag har aldrig hört talas om den förrut men det står att man får ta med sig sin häst och hund och det kanske vore nått för mig, kanske någon vet lite mer om den och var jag skulle kunna hitta mer info! :bump:

Här har du Mitthögskolan

Själv kom jag in där för ett tiotal år sedan men det blev utlandet istället :) Verkar som en trevlig skola som faktiskt får universitetsstatus efter nyår. Den är delad mellan Sundsvall-Östersund i huvudsak och så några andra mindre orter.

man får ta med sig sin häst och hund
Men det kan man ju göra vilken högskola man än går på! Bara man har tid och råd så förstår jag inte vad högskolan skulle ha med saken att göra :confused:
Mitthögskolan ligger förstås Mitt i Sverige :D (Sundsvall, Östersund, Härnösand och Ö-vik)

Mitthögskolan finns i Sundsvall, Östersund, Örnsköldsvik och Härnösand. Vissa utbildningar finns på flera av orterna men de flesta finns bara på en (tex. lärarutbildningarna i Härnösand, IT/Media i Sundsvall).
Ta med sig häst och hund kan man ju göra oavsett vart man studerar, däremot har StuBo (bostadsföretaget) vissa lägenheter i "djurvänliga" områden.
Mitthögskolan blir dessutom universitet 2005 (inte efter nyår alltså).
Jag läser själv på MH, campus Sundsvall och trivs jättebra. Det är en ganska lagom stor skola tycker jag, och åtminstone inom IT-området så har de rätt så bra resurser.

det låter väldigt trevligt faktiskt... tack för aöö hjälp.. :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 873
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 464
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 275
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar