S
solstorm
Hej. Jag har fått ett jätteproblem! Mitt sto på 2,5 år har varit väldigt snäll och lätthanterlig tidigare. Vi har tränat lite ledarskapsövningar, med blandat resultat. Hon verkar lättlärd och har alltid visat stort intresse att vara mig till lags. Problemet började för en månad sedan. Hon har succsesivt blivit svårare och svårare att leda in och ut från hagen. Hon fullständigt rusar runt ( jag har oftast en longerlina numera). Hon stegrar och bocka och kickar, gör rusningar hit och dit och jag bara väntar på den dan då hon springer ner mig. Jag har plockat bort kraftfodret helt sedan några dagar men det har hitills inte visat någon skillnad i hennes beteende. Finns det någon som vet om det kan vara någon trots ålder som spökar just vid 2,5 som kommer att bli bättre eller är det bara hårdare uppfostran som behövs för att visa vem som bestämmer en gång för alla??
Tacksam om det finns någon som kan ge mig tips och råd för hon känns lite farlig just nu. Annars är hon en jätte trevlig häst.
Tacksam om det finns någon som kan ge mig tips och råd för hon känns lite farlig just nu. Annars är hon en jätte trevlig häst.