Mitt nya åk

AKB

Trådstartare
Lilla minisläden. Är så glad över denna. Lite tråkigt att man bara kan åka en åt gången....(inte jag på korten,men min häst)
17553398.jpg

17553399.jpg

17553400.jpg

Sv: Mitt nya åk

Åh vilken charmig liten släde! Har ni byggt själva? Hur har ni gjort medarna? Alt. var har ni köpt och vad kostar den?

(Och vilken söt ponny :love: )

Utroligt fin kälke. Det ser ut o vara bra handverk! Gratulerar!

Tack alla!
Den är gjord efter måtten på min ponny. Min sambo känner en pensionerad finsnickare som gjorde denna mest för han tyckte det va roligt åt mig. Materialet gick på 1000:- och jag behövde inte betala något för arbetet.
Medarna vet jag inte riktigt hur han fick ihop, den är snidad ur ett helt trästycke och skodd med plattjärn.
Kan knäppa lite kort på hur de fått fast dem på undersidan..

Ja snälla gör det ! Jättefin var den. HUr har du fäst skacklarna i selen?

Om man inte har tillgång till en rigtig snickare av det gamla slaget (OK - lite avis är jag). Då får man bygga själv. :bow:

I går bygde jag en sits till min gamla timmer kälke. Jag tänkte bare visa liten enkel sits som man kann göra till alla gamla kälkar somm fins.

kalke1.jpg

kalke2.jpg

kalke3.jpg

Jag har fäst skaklarna med seltungor och selstickor.
Rätt smidigt.

Din släde va jättefin! Letade som sjutton efter en gammal timmersläde. Men gav upp och gjorde denna istället.

Tack för att mina bilder fick vara i din tråd och att du kunde lägga ut dem:bow:
Jag tänkte visa att vi använt en gammal sk. pinnkälke till våran shettis, den är inte till för häst EGENTLIGEN, men det funkar kanonbra!

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
778
Senast: Ajda
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar...
2
Svar
22
· Visningar
920
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: yamyam
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka