Mitt nästa inköp!

Sv: Mitt nästa inköp!

hm... och jag som blodade ner allt var så glad att bara slänga förklädet i tvättkorgen på sjukhuset! :D Är du helt allvarlig?

http://www.alltombarn.se/livsstil/nya-trenden-snygga-forlossningsklader-1.14336

Jag är lite fåfäng kanske, men jag vill då rakt slippa det där tråkiga vita förklädet nästa gång..... Jag ska köpa mig en fin förlossningsklännig, och den här gången ska jag hinna måla tånaglarna med innan vi åker in :laugh:. Förra vändan nådde jag inte ner, och så var det för kort om tid för att låta sambon taffla med tårna :D

;) "extremt fåfäng" hade varit mer passande.

Jag kan väl gå med på MYCKET fåfäng kanske :D, men extrem - nej, inte jag inte :p

Japp, helt seriös! Jösses, jag var helt hysterisk över att jag inte hann måla naglarna förra gången ju:D! Den här gången ska jag göra det på salong några dagar innan det är beräknat, så jag hinner, passar på att vaxa benen då med, vill ju inte så ut som Lurvas med omålade naglar på otäcka tårna ;)

Men vem har sagt att man måste ha på sig ett tråkigt förkläde? Vad sägs om en oversize metallica t-shirt? Det hade jag på mig sist och det blir nog något i den stilen nästa gång med.

Men vem har sagt att man måste ha på sig ett tråkigt förkläde? Vad sägs om en oversize metallica t-shirt? Det hade jag på mig sist och det blir nog något i den stilen nästa gång med.

Nu ligger ju jag i startgroparna för att klämma fram vårt första barn och det som slår mig när jag läser om dilemmat med vad man ska ha på sig blir ungefär:

Ska man ha på sig något? Jag menar, personalen lär ju se ens intimaste delar i vilket fall som helst? Jag får se när jag väl är där men nog känns det som att kläder mest bara är i vägen? Visst, i början när man fortfarande är uppe och rör på sig men när allt drar igång känner jag nästan att det mest naturliga är att slippa kläder.

Fast som sagt, jag har mitt framför mig, jag får väl återkomma med rapport om hur det blev till sist. *s*

Men man behöver inte vara helnäck bara för att föda barn, jag lovar. Jag vägrade visa mina bröst så en stor t shirt var perfekt.

Jag fick inte ha min klänning på mig :devil:
Fast nu var det ju ingen sån där,
utan bara det svalaste ledigaste jag lyckades rycka åt mig innan vi åkte in.
Men helt plötsligt strax innan filur skulle ut fick personalen för sig att jag måste byta om. Jag var för trött poch protesterade, men på något sätta fick dom av mig den och på med den vita "kappan". :p

Själv är jag inte ett dugg fåfäng men ganska pryd. Normalt sett alltså - på förlossningen var jag helt naken.

Det var i och för sig inte planerat så men när vi kom in fick jag krystvärkar direkt och det vara bara att dra av nederdelen. Tröja var för varmt att ha på sig och BH:n åkte av mot slutet för att barnet skulle få komma snabbt till bröstet...

Faktiskt inget jag brydde mig om alls!

Men man behöver inte vara helnäck bara för att föda barn, jag lovar. Jag vägrade visa mina bröst så en stor t shirt var perfekt.

Man ska ju så klart göra som man är bekvämast, vill man ha något som täcker bröst och mage ska man såklart ha det! Jag reflekterade utifrån mina egna tankar och för min egen del vet jag inte vad som finns kvar att dölja när man föder barn inför fullständigt främmande människor. :D

Man ska ju så klart göra som man är bekvämast, vill man ha något som täcker bröst och mage ska man såklart ha det! Jag reflekterade utifrån mina egna tankar och för min egen del vet jag inte vad som finns kvar att dölja när man föder barn inför fullständigt främmande människor. :D
Resonerar som du!

Haha, planering, jag hann inte byta om till sjukhuskläder, jag födde i linne, mysbyxor (de hann av iofs) och SKOR :eek:. Lillan hade lite bråttom ut ;) All min 'förlossningsplanering' gick om intet och förlossningsbrevet hann inte ur handväskan!
Tror inte jag ens skulle våga fundera på speciella kläder nästa gång ;)

*lånar*

Det viktigaste är väl ens egen känsla. Alltså hur viktigt är det att försöka ha någon form av integritet när man är som mest utelämnad till andra. Jag kan faktiskt inte riktigt tänka mig någon annan situation när man är så i händerna på andra, i det här fallet en sjukhusrutin.

Vissa känner sig trygga och omhändertagna, andra kan känna sig i det närmsta kränkta.

Där kan man ju fundera på vad kläder faktiskt gör och inte gör, att hamna i deras rockar eller skynken kan kännas som att det sista av ens identitet och integritet försvinner.

Medan återigen, andra enbart inser att det är bekvämt och praktiskt.

Själv var jag en lanstingsgrönsak första gången som blev vederbörligen förlöst, andra gången hade jag egen kimono och det var nästan som att jag födde barn.

Vet du vad det värsta är? Jag frågade faktiskt under sista 5 minutrarna av förlossningen om mina fötter var mycket fula och otäcka... :crazy::D

Jag var iofs väldigt orolig över mina vildvuxna ben och oredan 'där nere' innan förlossningen, jag hade foglossning och kunde inte raka mig någonstans alls ... ytterst jobbigt! Men jag tror inte jag hann tänka på det under förlossningen.

Men alltså, det kan ju komma blod och slem och avföring och allt möjligt på de där kläderna ... skall man liksom tvätta och spara då ... ? Jag fattar faktiskt inte riktigt poängen :D

Själv är jag inte ett dugg fåfäng men ganska pryd. Normalt sett alltså - på förlossningen var jag helt naken.

Det var i och för sig inte planerat så men när vi kom in fick jag krystvärkar direkt och det vara bara att dra av nederdelen. Tröja var för varmt att ha på sig och BH:n åkte av mot slutet för att barnet skulle få komma snabbt till bröstet...

Faktiskt inget jag brydde mig om alls!

Det skulle jag aldrig klara.
Jag fick faktiskt skäll av BM för att jag inte ville ta av mig linnet och insisterade på att ha en filt över benen.

Att alla kunde se vad som försigick där nere ändå spelade liksom ingen roll, jag ville och behövde ha känslan att jag var "påklädd" och skyld.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka