Mitt livs första arbetsintervju

Pancakes

Trådstartare
Om ett par timmar ska jag på mitt livs första arbetsintervju, jag är galet nervös! :nailbiting: Alla jobb jag haft tidigare har jag fått utan intervju, det har varit genom kontakter och sådär. På ett ställe provjobbade jag en timme och blev rekommenderad till arbetsgivaren av platschefen så inge intervju behövdes där heller. Läser allt jag hittar om stället jag ska till, alla tips jag kan hitta, vad mer kan jag göra?

Sv: Mitt livs första arbetsintervju

Om ett par timmar ska jag på mitt livs första arbetsintervju, jag är galet nervös! :nailbiting: Alla jobb jag haft tidigare har jag fått utan intervju, det har varit genom kontakter och sådär. På ett ställe provjobbade jag en timme och blev rekommenderad till arbetsgivaren av platschefen så inge intervju behövdes där heller. Läser allt jag hittar om stället jag ska till, alla tips jag kan hitta, vad mer kan jag göra?
Ta 2 djupa andetag :D. Lycka till:)

Läs på lite om företaget och skriv ned ett par frågor som du vill ställa till dem. De flesta intervjuer avslutas med att de frågar om du har några frågor, och då är det bra att ha en eller två på lager, som visar att man satt sig in i företaget och branchen.

Tack för tips och påhejande! Kändes riktigt bra att vara där :)

Håller tummarna! Nu har du gjort vad du kan. Om sen det finns en annan sökande som passar ännu bättre så är det inte ditt fel. DU har vad som krävdes, de har DU visat genom att komma såhär långt i processen!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 027
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 542
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 039
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 142
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka