Mitt första veterinärbesök

Dravena

Trådstartare
Idag fick jag åka till veterinären för första gången med mina marsvin! Eller ja, den ena grisen. Minstingen har rosslat nåt hemskt sen igår, så jag ringde veterinären på en gång i förmiddags och fick komma in i dag. Inget rossel i lungorna, men lite väl mycket rassel och otyg i de övre luftvägarna så vi kom hem med ett recept på Bactrim att hämta ut om hon fortfarande rosslar imorgon.

Så nu sitter båda grisarna instängda i buren framför elementet för att hon ska få extra värme och pigga på sig lite grann. Extra c-vitamin blir det också ett tag. Och framförallt, sluta med spån i buren! Veterinären trodde att hon kunde vara överkänslig mot terpentinet så vi ska pröva med halm ett tag och se hur det går.

400 kr kostade besöket, men vad gör man inte för sina bebisar? :love: Hellre åka dit en gång för mycket än en för lite!

Senast ändrad:
Sv: Mitt första veterinärbesök

Är inte förvånad över priset, bara för en undersökning betalar man runt 400-500kr här iallafall, men vad fort ni fick komma ni! Här är det nästan jämt lite vänt-tid om det inte är otroligt akut :crazy:
Hoppas minstingen kryar på sig.

Sv: Mitt första veterinärbesök

Ja, jag blev glatt överraskad! Ringde vid halv tolv och fick tid kl 15.45. Och himla trevliga var de också! Veterinären verkade veta vad hon pratade om, har fått henne rekommenderad från andra marsvinsägare. :) Lillgrisen är lite slö och trött, men rosslingarna låter inte lika högt längre, så jag kanske inte behöver trycka i henne massa medecin. Hoppas på att det är spånet som har ställt till det, då är det ju lätt åtgärdat.

Liknande trådar

Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30