Misstänker högt blodtryck...

Lamborghini

Trådstartare
Jag vet inte, men jag börjar misstänka det när huvudvärken aldrig vill försvinna. Fruktansvärt trött o förvirrad till tusen (Eller vad säger du Calazirya ;)).

Läser om andra symptom, man får inte så många av högt blodtryck men om man har.. O det är bland annat andningssvårigheter, vaknade ju av att jag inte kunde andas men då misstänkte jag nån form av panikångestattack. Sen näsblod/upphostning av blod - det har jag inte. Känselbortfall har jag inte heller mer än att benen domnar bort väldigt lätt när jag sitter ner. Så hade jag inte förrut.

Har någon här haft högt blodtryck såpass att det visat sig på nåt sånt här sätt? Jag hade inte högt blodtryck vid inskrivningen för 6 veckor sen. Lite i överkant dock.
Huvudvärk har jag mer eller mindre från det att jag slår upp ögonen på morgonen, det blir gradvis värre under dagen och avtar ofta ett tag på kvällen när jag har ätit o lagt mig i soffan. Kan även bli värre... Svårt o förklara men den är där nästan hela tiden. Trodde det berodde på stressen förrut, o det gjorde det förmodligen också...

Vill inte sitta 20 min i telefonkö till sjukvårdsupplysningen så jag hoppas på nåt bra svar här ;)

PS. Inget fel på synen. DS

Sv: Misstänker högt blodtryck...

det du beskriver låter för mig mer som en stresspåverkan på kroppen. Är du mycket stressad just nu?

annars kan du alltid ringa din bm och be om att få komma in och kolla blodtryck och kanske övriga värden, men jag tycker helt klart det låter som det är stress ( kanske både fysisk och psykisk?) som ger dig dessa symptom.

Klart att du kan ha högt blodtryck (visst ska du till bm på tisdag ändå?) men jag upplevde det som att jag hade mer ont i huvudet när jag var gravid ändå. Jag hade helt normalt blodtryck hela graviditeten igenom. Har du upplevt andningssvårigheterna mer än den gången?

det du beskriver låter för mig mer som en stresspåverkan på kroppen. Är du mycket stressad just nu?

annars kan du alltid ringa din bm och be om att få komma in och kolla blodtryck och kanske övriga värden, men jag tycker helt klart det låter som det är stress ( kanske både fysisk och psykisk?) som ger dig dessa symptom.

Jag var, därför trodde jag att det berodde på det. Men för ett par veckor sen löste sig allt det som jag var stressad över.. Ändå försvinner inte huvudvärken. Å det är ingen vanlig huvudvärk, det är en störig jäkla huvudvärk :D

Håller på att byta MVC så jag har inte varit hos den nya.. Ska på inskrivning där den 10/11 (Mama Mia). Så jag har ingen BM just nu.. Vet vem jag ska till i och för sig.

Stress, hade det varit för några veckor sen så absolut. Nu jobbar jag mellan 13 o 17, o myser resten av dagen. Känner mig verkligen inte stressad.

Klart att du kan ha högt blodtryck (visst ska du till bm på tisdag ändå?) men jag upplevde det som att jag hade mer ont i huvudet när jag var gravid ändå. Jag hade helt normalt blodtryck hela graviditeten igenom. Har du upplevt andningssvårigheterna mer än den gången?

Japp ska på UL på tisdag! Får hoppas att det inte är det, men min sambos mamma verkar orolig över högt blodtryck. Borde nästan inte vara det... Men får be dom ta blodtryck på tisdag om dom inte gör det automatiskt.

Nej bara den gången. Som tur är!

Kan det inte vara järnbrist eller annat? Du hade mått illa och kräkts mkt va? Kanske ngn sådan brist, näringsbrist.... en del ligger ju med dropp när dom har sina illamåenden. Om du är trött, glömst, förvirrad.... låter ganska normalt.... hormonerna.... mitt blodtryck var förresten extra lågt som gravid... = yr, virrig, seg som en koalabjörn.... Hade 90/50 i blodtryck fram tills jag sattes igång då skenade det iväg lite :angel: Jag hade förresten massor med tecken på både graviditetsdiabetes och havandeskapsförgiftning men varken socker eller blodtryck visade något....

Och jag hade kanon värden hela graviditeten, lågt blodtryck i början men jag var ändå trött och förvirrad och ännu värre blev det när man började amma ;)

Kan det inte vara järnbrist eller annat? Du hade mått illa och kräkts mkt va? Kanske ngn sådan brist, näringsbrist.... en del ligger ju med dropp när dom har sina illamåenden. Om du är trött, glömst, förvirrad.... låter ganska normalt.... hormonerna.... mitt blodtryck var förresten extra lågt som gravid... = yr, virrig, seg som en koalabjörn.... Hade 90/50 i blodtryck fram tills jag sattes igång då skenade det iväg lite :angel: Jag hade förresten massor med tecken på både graviditetsdiabetes och havandeskapsförgiftning men varken socker eller blodtryck visade något....

Nu har jag i alla fall varit och kollat blodtrycket. 115/65 så högt kan jag ju utesluta brutalt ;)

Har inte kräkts nånting men mår illa då och då, kan kanske vara järnbrist.. Men det var skönt o kolla blodtrycket i alla fall!

Ojoj, vad bökigt du hade det!

Tog de prover på sköldkörteln??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka