Missfall eller bara vanlig mens?

sofflan82

Trådstartare
Funderar en del just nu. Det är så att jag och min sambo hade sex några dagar innan ÄL sist och skulle alltså kunnat bli gravida. (sista mensens första dag den 19/9, jag har 28 dagars cykel och har ÄL ca 16 dagar innan nästa mens.) Vi hade alltså sex den 29/9 och borde haft ÄL runt den 1/10. Ca en vecka efter ÄL får jag rosa flytningar lite halva dagar i ca 4 dagar (7, 8, 10/10) Jag har förhöjt luktsinne, kan inte ligga på magen och sova för det gör ont i brösten. Igår kände jag mig lite yr på jobbet och igår kväll fick jag ordentlig mensvärk och efter det kom "mensen" lite klumpig och så vilken jag brukar ha när mensen kommer igång på riktigt och sen har jag haft mensvär sedan dess, brukar bara ha lite. Mensen borde ha kommit nu på fredag.

Har jag fått ett tidigt missfall eller bara vanlig mens. Varför hade jag dessa rosa flytningar förra veckan? Brukar jag aldrig ha.

Jag vet att det är svårt att svara på detta men iaf. Kan jag kolla med ett gravtest om jag vartit gravid? Så här tidigt? Borde ju ha varit i vecka fyra nu (v3+5) enligt uträknade test. Är det värt att köpa gravtest?

Lite svamligt...

Sv: Missfall eller bara vanlig mens?

Sånt här är ju typ omöjligt att svara på, men om du fick missfall visar ju gravtesten + en liten stund efter (har jag hört). Så om det känns viktigt för dig kan du ju testa. Annars kanske det är skönast att inte veta... ? Sen kan ju kroppen spela spratt, man blir skengravid och mensen börjar hoppa och strula när man börjar försöka.
Lycka till och hoppas det tar sig ordentligt nästa gång!

Jag vet att det är omöjligt att svara på, men ibland är det bara skönt att ventilera sig med andra som inte känner en, då det inte är någon som vet om att vi försöker än..

Å jag vet precis :) Det är som när man väl ÄR gravid, så kommer det en droppe blod så vill man veta om det är missfall på g eller inte fast ingen kan säga det ... och när man är nära bf undrar man om ontet i ryggen betyder att bebisen kommer idag fast ingen kan svara på det :D

Frustrerande är det, och det håller i sig tyvärr :D Har ni försökt länge?

Precis så är det!

Vi har inte hållt på länge, hade tänkt börja "på riktigt" nu i oktober men har kört utan skydd senaste månaden, så vi har all tid i världen på oss.. Men man vill ju att det ska bli NU! ;)

Alla jag känner som fått missfall har plussat även efter de. Men de har varit i kring v.8 och besökt gynakuten där de kollat så att hormonhalten sjunker efter missfallet så inte kroppen fortsätter vara gravid.

Vi höll på i över 3 år, gissa hur många gånger jag var skengravid :crazy: Men när det väl BLEV plus så hade jag väldigt ont i brösten, och de växte en kupa på en vecka :eek: (veckan innan mens) och jag hade molande mensvärk ... så det låter ju lite misstänksamt. Åh vad ljuvligt det var att plussa, blir gråtig bara jag tänker på det :love:

Har gjort en (påbörjad, slutade med skrapning) medecinsk abort som ju då är som ett missfall. Kan säga att det blödde MASSOR, fullkomligt forsade!
Mitt under sambons morfars 90 års fest, yeey..

Så jag skulle nog gissa mer på att du antigen är gravid eller att kroppen är lite förvirrad bara

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 786
Senast: ako
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 921
Senast: Egonson_
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar