M
Malinka
Måste bara få skriva av mig lite. Vi (hästfolket i trakten) hade fått tillåtelse av en bonde att rida i kanten av en sådd åker eftersom vi inte kan ta oss till ett område med superfina ridvägar på något annat sätt. Han hade överhuvudtaget inte behövt ge oss tillstånd alls om han inte velat, och villkoret var just att vi höll oss i kanten. Trots det är det ridspår flera meter ut i åkern, och därför har han nu förbjudit oss att rida där. Det finns alltså en kant på åkern där det är icke insått som är över 1 meter bred, och ÄNDÅ väljer folk att rida mitt ute i den jävla åkern. Jag blir så fruktansvärt trött. Hur svårt kan det vara att respektera sådana här saker? Jag tycker att jag möter hästfolk överallt som tycker att det helt och hållet är deras rättighet att plöja fram i full galopp oavsett om det är sådda åkrar eller känslig skog, varför? Jag skulle jättegärna vilja ha ett svar på hur ni tänker, och jag är väldigt nyfiken på vad ni skulle ta er till om bönderna slutade producera era hästars grov- och kraftfoder.
Ursäkta mitt humör, men detta har gått och irriterat mig länge och i och med det här svämmade det över.
Ursäkta mitt humör, men detta har gått och irriterat mig länge och i och med det här svämmade det över.